خانه / اخبار / قمقه با قابلیت افزایش حجم

قمقه با قابلیت افزایش حجم

Mathieu Lehanneur’s طراح Pumpkin” ” می­گوید: این قمقمه قادر است که گسترش یابد به منظور اینکه حجم های مختلف مایع خصوصا آب را حمل و حتی در صورت لزوم فیلتر کند.

این طراح فرانسوی قمقمه های سنتی را با کانسپت Pumpkin جایگزین کرده که یک لوله گسترش یابنده داخلی را دربر می­گیرد. این لوله داخلی درست مانند یک سلول بیولوژیکی قادر است که حجم خود را با حجم مایع درون آن مطابقت دهد.

نوع طراحی ماژولار این قمقمه ابتکاری است. لوله انعطاف پذیر مدور تا ۱.۵ لیتر آب را می تواند در خود جا دهد. این لوله به نیمه ی بالای قمقمه متصل می­شود که می­تواند برای ذخیره سازی وسایل شخصی استفاده شود و کل مجموعه به عنوان کیف شانه ای کاربرد دارد.

طراح این وسیله را برای کوهنوردان یا امدادگران بین المللی کمک های اولیه مناسب می­بیند. هنگامی که لوله از بخش بالایی جدا شده (که ، به صداقت بگویم ، خیلی عملی به نظر نمی رسد) ، این لوله های آب را می توان به هم زنجیر کرد تا حلقه بزرگتری تشکیل دهند که می تواند بین چهار تا هشت لیتر آب را در خود جای دهد. این حلقه بزرگتر را می­توان روی شانه ها پرتاب کرده یا دور کمر بست.

طراح با کمک David Edwards استاد دانشگاه هاروارد این قمقمه را دریک برنامه سه ساله در آفریقای جنوبی توسعه داده است. این وسیله در سراسر کشورهای در حال توسعه در سال ۲۰۱۰ فروخته، و سود آن به موسسه خیریه هدایت شده است ، و در حال حاضر در معرض نمایش در Le Laboratoire در پاریس می­باشد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *