خانه / اخبار / قطار‌های پر سرعت آینده

قطار‌های پر سرعت آینده

شرکت استرالیایی Hassell ایده ای را برای قطار‌های پر سرعت آینده مطرح می نماید که استفاده از قطار را برای مسافت‌های طولانی بسیار جذاب جلوه می دهد.

سخنگوی شرکت Hassel می گوید که این قطار‌ پر سرعت پاسخی است که دیزاین برای مسائلی‌ از قبیل مسکن قابل خرید، شیوه‌های زندگی‌ پایدار، رشد اقتصادی محلی و بومی و گسترش ارتباطات اجتماعی فراهم می نماید.

این ایده هنوز به طور حقیقی‌ به مرحله ساخت و اجرا نرسیده است بلکه این ایده در اثر قراردادی که دولت مرکزی استرالیا برای تحقیق برای بررسی‌ قطار‌های پر سرعت بسته است ایجاد شده است. اما حتی در مرحله ایده نیز، این طرح بسیار جذاب و کاربردی به نظر می‌رسد. سخنگوی این شرکت همچنین اضافه می‌کند که، استرالیایی ها مجبور هستند که مسافت‌های طولانی را با ماشین‌های شخصی‌ و یا هواپیما طی‌ کنند، بنابرین طراحی این قطار به صورتی‌ که به ظاهر شبیه ماشین‌های شخصی‌ باشد ممکن است بیشتر برای کاربران جذاب و از نظر فرهنگی‌ قابل پذیرش باشد.

بر اساس گفته وی طراحی این قطار از ماشین کلاسیک استرالیایی به نام Holden Monaro الهام گرفته شده است. فضای داخلی قطار شبیه به یک کافه دلباز است. و در نهایت سرعت این قطار است که راحتی‌ و آسایش را برای کاربرانش فراهم می نماید: از سیدنی تا ملبورن کمتر از ۳ ساعت!

منبع: + +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *