خانه / اخبار / فینالیست های – Electrolux

فینالیست های – Electrolux

ترجمه: صالح امینی

نهمین دوره مسابقات سالانه Electrolux دانشجویان طراحی صنعتی را برای طراحی محصولات خانگی پویا به چالش کشید. هشت طراح جوان از میان ۱۳۰۰ طرح ارسالی برگزیده شده اند تا در لندن، در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۱۱ طرح های خود را برای داوران ارائه کنند. الکترولوکس این هشت طراح را، که از کشورهای استرالیا، کانادا، فنلاند، مجارستان، نیوزیلند، اسلواکی و ایالات متحده آمریکا حضور خواهند یافت، در یک برنامه اختصاصی با حضور طراحان برتر از جمله مدیر طراحی بین المللی شرکت الکترولوکس آقای هنریک اتو شرکت خواهد داد.

به گفته آقای اتو: “هشت طراح فینالیست، بینش و نوآوری خود را با رسیدن به این مرحله از مسابقه طراحی Electrolux نشان داده اند.” وی می افزاید: “هر هشت طراح باید برای طرز فکر و خلاقیتشان در مواجهه با خلاصه ای چالش برانگیزکه برای موضوع مسابقه امسال ارائه شده بود تحسین شوند، ولی در این مرحله طراحان باید نشان دهند که چرا شایسته شناخته شدن به عنوان برنده مسابقه هستند.”

تمیز کننده Robo TAP
کشور: کره جنوبی
طراح: Gyu Ha Choi
دانشکده: دانشگاه بین المللی هاندونگ
Robo TAP تکامل یافته ربات های جارو کننده با فضای کاری مشخص است. یک سیستم IPS با یک کنترل از راه دور به کفش یا دمپایی کاربر متصل می شود. دو بار پا کوبیدن در یک نقطه موجب حرکت جارو به آن مکان می شود، دو بار پا کوبیدن دیگر فرمان را غیر فعال کرده و سه بار پا کوبیدن جارو را به حالت برنامه ریزی شده قبلی باز می گرداند.

صفحه گرم کننده متحرک
کشور: فنلاند
طراح: Tommi Molinen
دانشکده: دانشکده هنر و طراحی دانشگاه آلتو
این صفحه گرم کننده القائی هوشمند، یک راه حل جمع و جور برای افرادی است که دائم در حال حرکتند. صفحه را در هر مکانی می توانید قرار دهید و همراه با تلفن هوشمندتان، به عنوان یک کنترل از راه دور، از آن استفاده کنید تا همواره از ایمنی دستگاه و کودکانتان نیز مطمئن باشید. نرم افزار روی گوشی همراه هوشمند شما برای تعامل با بسته بندی هوشمند مواد غذایی طراحی شده و قادر خواهد بود برنامه بهینه گرم کردن را از برچسب هوشمند NFC روی بسته بندی دریافت کند. علاوه بر این نرم افزار حافظه ای برای ذخیره نحوه پخت مواد غذایی خواهد داشت. این صفحه از رویه سیاه و سفید و یک دسته چوبی تشکیل شده که جابجایی و نگهداری را آسان ساخته و به شما امکان می دهد تا در زمان شارژ دستگاه را از دیوار آویزان کنید.

مایکروویو سیار Onda
کشور: ایالات متحده آمریکا
طراح: Mathew Schwartz
دانشکده: دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در Long Beach
این دستگاه مایکروویو یک تغییر بسیار هوشمندانه بر روی دستگاه های مایکروویوی است که از سال ۱۹۵۵ برای استفاده خانگی به بازار معرفی شدند. غذاهای از پیش آماده شده در بسته بندی های مخصوص تهیه شده و با این دستگاه به راحتی گرم می شوند. این مایکروویو به صورت کشویی بر روی بسته بندی غذای آماده قرار گرفته و آلومینیم داخلی دستگاه پس از برداشته شدن پوشش کنار بسته بندی با آن ایجاد مداری واحد می کند. در دستگاه باتری های کاغذی به کار گرفته خواهد شد که هم هوشمند و هم دوستدار طبیعت هستند. همچنین Onda در رنگ های مختلف، با توجه به سلیقه کاربر، قابل خریداری خواهد بود.

تمیز کننده سیار
کشور: اسلواکی
طراح: Adrian Manovecky
دانشکده: آکادمی هنرهای زیبا و طراحی براتیسلاوا
مهم نیست که شما یک تاجر در حال سفر یا یک گردشگر باشید، حتما از این دستگاه خوشتان خواهد آمد، دو قسمت وسیله را از هم جدا کرده و در دو سمت پارچه ای که می خواهید تمیز کنید قرار دهید و از روی صفحه آن برنامه تمیز کردن را انتخاب نمایید. یون های منفی و بخار خارج شده از دستگاه، پارچه را دوباره تمیز و آماده استفاده کرده و لکه را از بین می برد.با وجود استفاده از باتری بر پایه شکر، در هرجای دنیا می توان این وسیله را استفاده کرد.

روبان
کشور: استرالیا
طراح: Enzo Kocak
دانشکده: دانشگاه موناش
روبان، دستگاهی سیار و چند منظوره برای گرم و خنک کردن است. شکل و انعطاف پذیری خاص این دستگاه به آن اجازه می دهد که دور تا دور ظروف استوانه ای پیچیده و آنها را گرم یا سرد کند. روی سیاه آن گرم کننده و روی سفید آن سرد کننده است. شما می توانید این دستگاه را لوله کرده و با خود حمل کنید، در محل استفاده می توانید به صورت نواری یا به صورت پازل کنار هم قرار گرفته به عنوان یک سطح گرم کننده از آن استفاده کنید. کنترل های کنار دستگاه استفاده از آن را آسان می کند. باتری های ترمو الکتریک دستگاه می توانند در هنگام استراحت دستگاه شارژ شوند و حتی گرمای باقی مانده پس از جدا شدن ظرف را دوباره به الکتریسیته تبدیل نمایند.

توستر نان حلقویSalve
کشور: کانادا
طراح: Kent Madden
دانشکده: دانشگاه کارلتون
این توستر سیار نان حلقوی بخصوص برای کسانی مناسب است که نمی توانند زمان کافی برای صبحانه خوردن پیدا کنند. یک نان حلقوی را در این توستر قرار دهید و خود به خود نان شروع به چرخیدن خواهد کرد. وقتی از رنگ نان تست راضی شدید به راحتی آن را برداشته و از خوردنش لذت ببرید. این توستر با استفاده از باتری های بر پایه کریستال شکر، بسیار بهینه انرژی مصرف می کند و می تواند بر روی پایه سرامیکی خود توسط القا شارژ شود.

مخلوط کن Smoobo
کشور: نیوزیلند
طراح: Roseanne de Bruin
دانشکده: دانشگاه مسی
استفاده از مخلوط کن Smoobo لذتبخش و آسان است. به راحتی می توانید آنرا باز کنید، مواد را داخل آن بریزید، دربش را سفت ببندید، بعد با آن جست و خیز و بازی کنید. هر بار بالا و پائین رفتن وسیله سبب شارژ باتری های حرکتی شده که آنها هم به نوبه خود تیغه ها را به کار می اندازند تا به مرور مواد را تبدیل به معجونی می کند که با باز کردن درب کوچکتر دستگاه و ریختن این معجون در لیوان می توان از نوشیدن آن لذت برد.

سلول پخت Sous-Vide
کشور: لهستان
طراح: Adam Miklosi
دانشکده : موسسه هنرهای کاربردی دانشگاه غرب لهستان
سلول پخت Sous-Vide ملهم از تغییرات حرفه ای در پخت آرام مواد غذایی است. این دستگاه به شما اجازه می دهد که غذای دلخواهتان را با زمان های از پیش تعیین شده خود طبخ کنید. نرم افزارهای شخصی سازی شده روی کامپیوتر و گوشی تلفن همراه هوشمندتان به شما کمک می کنند تا منوی مورد علاقتان را از یک هفته قبل آماده کنید و مواد لازم برای آنها را از قبل تهیه کنید. مواد در یک پوشش پلاستیکی غیر قابل نفوذ در حمام آب و در دمای خاص و بسیار پایین تر از دماهایی که برای پخت غذا ها در حال حاضر استفاده می شود. (در ۶۰ درجه سانتیگراد یا ۱۴۰ درجه فارنهایت)، قرار می گیرند. (در این حالت ۷۲ ساعت برای پخت غذا عجیب به نظر نمی رسد.) هدف این دستگاه نگهداری خواص مواد غذایی و دستیابی به بهترین پخت آنهاست.

فینال مسابقه در کنفرانس اتاق/خانه هوشمند، لندن
هر ۸ طراح، روز هفتم سپتامبر ۲۰۱۱، طرح های خود را در مرکز طراحی تجاری لندن ارائه خواهند کرد. داوران بر مبنای طراحی شهودی (Intuitive Design)، نوآوری و نظر مشتریان، جایزه اول که معادل ۵۰۰۰ یورو بعلاوه شش ماه دوره کارورزی در الکترولوکس است را اهدا خواهند کرد. جایزه دوم ۳۰۰۰ یورو و جایزه سوم ۲۰۰۰ یورو خواهد بود.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *