خانه / اخبار / فیلم مستند طراحان تنها

فیلم مستند طراحان تنها

فیلم مستند طراحان تنها به تهیه کنندگی و کارگردانی مازیار رضایی در حال ساخت است. این فیلم که به صورت گفت وگو با پیشکسوتان این رشته شکل گرفته، قصد دارد تاریخچه شفاهی طراحی صنعتی در ایران را به تصویر بکشد. به گفته رضایی در این فیلم سعی شده است دغدغه ها و خاطرات این پیشکسوتان به تصویر درآمده و گنجینه ای از اطلاعات برای علاقه مندان به این رشته ایجاد شود.

به گفته تهیه کننده این فیلم، هدف اصلی تهیه این مستند، شناخت گذشته و تاریخچه این رشته در ایران و همچنین فضای حال این رشته است تا بتوان با استفاده از این شناخت، چشم اندازی برای آینده این رشته در این سرزمین به تصویر کشید.



رضایی از سال ۸۹ تا کنون با اساتیدی چون آقایان داورزنی، جمالی، صالحی، زهری و هاشمی مصاحبه داشته و در ادامه قصد دارد با سایر اساتید و پیشکسوتان و فعالین این حوزه نیزمصاحبه داشته باشد. به گفته وی این مصاحبه ها و اطلاعاتی که با یاری علاقمندان طراحی صنعتی درباره روند شکل گیری این رشته در ایران جمع آوری شده، علاوه بر این فیلم به صورت کامل جهت ثبت دقیق در نشریه چهارباغ نیز درج خواهند شد.

وی از تمامی علاقه مندان به همکاری دعوت کرد برای پیشبرد بهتر و دقیق تر این پروژه با ایمیل rezai.maziar@gmail.com در تماس باشند.

 

ویدئوهای مرتبط:

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *