خانه / اخبار / فرصت استثنایی شرکت در Milan Design Week 2013

فرصت استثنایی شرکت در Milan Design Week 2013

فرصتی استثنایی برای ارائه آثار طراحان ایرانی در هفته دیزاین میلان Milan Design week 2013

نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون میلان Milan Design Week FuoriSalone یکی از معتبرترین نمایشگاه های مرتبط با دیزاین در دنیا است که امسال ۵۲مین دوره آن برگزار می شود. در این نمایشگاه همه ساله تعداد بسیار زیادی از شرکت های دولتی، بخش خصوصی، سرمایه گذاران، طراحان و … از کشورهای مختلف (آمریکا، آلمان، فرانسه و …) در آن حضور داشته و بازدید می نمایند. این نمایشگاه همواره نشان داده که یکی از بهترین مکان ها برای ارائه ی محصولات شرکت ها و طراحان جوان بوده است. به نحوی که می توانند برای شرکت در نمایشگاهی دیگر معرفی و انتخاب شوند و یا مورد پسند تولیدکنندگانی که به دنبال طراحان جوان و خلاق هستند قرار گیرند.(بطور مثال در سال گذشته حدود ۲۸۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند).


همزمان با برگزاری این نمایشگاه و در حاشیه آن، شهر میلان نیز میزبان برگزاری هفته طراحی میلان است ( Milan Design Week 2013). این هفته طراحی نیز که یکی از معروفترین رویداد های طراحی دنیا است بطور اختصاصی در مکان های مختلفی در سطح شهر میلان برگزار می گردد و کشور ها، شرکت ها، موسسات و گروه های مختلف طراحی از اقصی نقاط دنیا آخرین آثار، محصولات و ایده های خود را در فضاهای مختلف شهری (که از قبل توسط آنها اجاره شده) به نمایش می گذارند.


از سال گذشته، هیأت برگزاری این برنامه بر اساس علاقه و توانمندی کشورهای شرقی (چین، ژاپن و کره جنوبی) ، برنامه اختصاصی را برای حضور این کشورها در این رویداد به نام Oriental Design Week ارائه کرده که در منطقه Sarpi شهر میلان برگزار می گردد و به برنامه Sarpi Bridge معروف است. درواقع این برنامه به مانند پلی است برای شناساندن، ارتباط و انتقال دیزاین، خلاقیت و پژوهش فرهنگ شرق به غرب.

طبق هماهنگی های صورت گرفته بین پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی و نماینده ایرانی هیأت برگزاری جناب آقای امیر علیزاده، شرایطی فراهم شده تا طراحان ایرانی بتوانند با شرایط مندرج در این فراخوان، در برنامه Sarpi Bridge همگام با کشورهای دیگر شرقی، شرکت نمایند. فضا های در اختیار گذاشته شده برای شرکت کنندگان از کشورهای مختلف هزینه های زیادی را در بر دارد به طور مثال یک فضای ۹مترمربع ۲۰۰۰ یورو (اطلاعات و قیمت ها را از این لینک دانلود نمایید) ولیکن، در فرصتی استثنایی و طی مذاکرات انجام گرفته و براساس علاقه مندی این هیأت برای حضور ایران در این برنامه، قرار شده که فضایی برای حضور طراحان ایرانی (بصورت رایگان) در نظر گرفته شود. (بشرط ارائه ی تعداد مناسبی از آثار طراحان ایرانی که قابلیت شرکت در این برنامه را داشته باشند).

طرح های ارسالی با نام طراح (در صورت وجود کارفرما نام کارفرما نیز ذکر خواهد شد.) به معرض نمایش گذاشته می شود و فرصت خوبی برای بازاریابی و پیدا کردن فرصت های جدید کاری خواهد بود.


لذا از کلیه علاقه مندان دعوت می گردد تا در صورت داشتن طرح های جدید خلاقانه، (بصورت های مختلف مانند محصول، مدل، ماکت، پروتوتایپ و …) طرح های خود را ارسال نمایند.

از کلیه علاقه مندان به شرکت تقاضا می گردد، پیش از شرکت در این برنامه قوانین و شرایط شرکت را مطالعه نمایند.

قوانین و شرایط)
شرکت کنندگان:
– شرکت برای تمامی افراد مجاز است.
– هر فرد یا گروه می تواند حداکثر ۳ طرح را برای مرحله اول ارسال نماید.
– شرکت کنندگانی که ماکت و یا پروتوتایپ محصول خود را تا پایان مهلت ثبت نام آماده نکرده باشند، می توانند در صورت قبولی در مرحله اول (در تاریخ ۸ اسفند) نمونه ساخته شده و یا ماکت محصول خود را تا تاریخ ۲۰ اسفند آماده سازند.
– با توجه به محدودیت های ارسال پستی به میلان شرکت کنندگان بایستی نمونه محصول خود را در ابعادی بسازند که بتوان آن در مکعبی به ابعاد ۱۰۰ سانتی متر جای داد.
– لازم به ذکر است که هزینه های بسته بندی، بیمه و ارسال نمونه های ساخته شده آثار بر عهده شرکت کنندگان است که شرایط آن در اطلاعیه های بعدی اعلام می گردد.
معیارهای انتخاب آثار:
۱- شرکت کنندگان می بایستی از ارائه آثاری که برای رویدادهای دانشجویی و … مناسب می باشد، پرهیز کنند. و پروژه ای حرفه ای را ارائه نمایند.
۲- ارسال آثاری که صرفاً طراحی و پرزانته (راندو) شده باشند و خالی از ایده های نو باشند مورد قبول این نمایشگاه نیستند.
۳- پروژه ها باید اصل سادگی و خلاقیت را در مراحل طراحی و اجرا رعایت کرده باشند. پروژه ساده و خلاق به پروژه ای گفته می شود که در عین سادگی (در ایده طرح و اجرای آن) ایده جدیدی داشته باشد.
۴- الویت انتخاب با پروژه هایی است که بیشتر با حیطه های طراحی مبلمان، روشنایی و محصولات رومیزی در ارتباط باشند.
۵- پروژه ها زمانی برای هیئت انتخاب کننده جذابیت بیشتری خواهد داشت که نشان دهنده فرهنگ ایرانی به روشی تازه و مدرن باشد.

موارد مورد نیاز برای شرکت در مرحله اول:
– پرکردن فرم ثبت نام (فرم ثبت نام)
– ارائه رزومه طراح یا گروه طراحی (مشروح)
– ارائه رزومه شرکت کننده و یا شرکت کنندگان بصورت مختصر – به زبان انگلیسی
– ارسال یک فایل PDF، شامل: ۱- نام محصول (یا محصولات) ۲- توضیح مختصر در مورد پروژه
– ارسال تصاویر مربوط به محصول از چند زاویه متفاوت، فرمت jpg و رزولوشن تصاویر ۳۰۰ dpi (حداقل ۳ تصویر)
– ارائه یک صفحه اسکیس دستی از پروسه رسیدن طرح به طرح نهایی
– تمامی موارد فوق می بایستی در فولدری زیپ شده با عنوان “نام شرکت کننده-شماره تماس” به آدرس milandesignweek2013@gmail.com ایمیل شود. فولدر ارسالی بایستی حداکثر ۵ مگابایت حجم داشته باشد. به طور مثال نام فولدر باید اینگونه باشد:AliAkbari-09123456789

هیأت داوری:
آثار ارائه شده، توسط پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی برای بررسی و انتخاب به هیأت برگزاری و داوری در میلان ارسال می گردد، این هیأت متشکل از هیئت برگزاری و نماینده ایرانی آنها می باشد.

توجه فرمایید که ارسال آثار به معنی قبولی آنها برای شرکت در هفته دیزاین میلان نیست.

حقوق و مالکیت ها:
۱- ارائه کنندگان آثار، اعلام می دارند که حقوق مالکیت طرح در اختیار وی است و هیأت برگزاری هیچ گونه مسئولیتی نسبت به اصل بودن مالکیت معنوی آثار ندارد.
۲- آثار دریافت شده از طرف برگزارکنندگان بیمه نمی گردد.
۳- در صورتی که اثری قبلا توسط تولیدکننده ای به تولید رسیده باشد بایستی مجوز ارائه آن از طرف تولید کننده در این نمایشگاه گرفته شود و نام آن در کنار نام طراح قید گردد.

فرصت ثبت نام و ارائه آثار تا پایان روز ۴ اسفند سال ۱۳۹۱می باشد.
مراحل انتخاب آثار تا تاریخ ۸ اسفند ماه به پایان می رسد و متقاضیان از طریق دریافت ایمیل از صدور مجوز شرکت در برنامه آگاه می گردند.

موارد تکمیلی در مورد نحوه ارسال آثار، هزینه های ارسال، و شرایط حضور شرکت کنندگان در برنامه و… متعاقبا اعلام خواهد شد.
با توجه به اینکه فضای نمایشگاه محدود است، اولویت با کسانی است که زودتر آثار خود را ارسال کنند.

گزارشگر طراحی صنعتی از تمامی دانشجویان، اساتید و فعالین در حوزه طراحی، دعوت می نماید تا با غنیمت شمردن فرصت به دست آمده و ارسال آثار خود، کمک نمایند تا طراحی ایرانی را به درستی به جامعه جهانی معرفی نماییم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۸۸۹۶۷۸۲۲ تماس حاصل فرمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نمایشگاه آثار طراحی صنعتی پردیس البرز دانشگاه تهران

نمایشگاه آثار طراحی صنعتی پردیس البرز دانشگاه تهران زمان: بیست و یکم الی بیست و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *