خانه / اخبار / فراخوان جذب ایده – سایت دونیت

فراخوان جذب ایده – سایت دونیت

گزارش آگهی
وب سایت دونیت به عنوان یک پلتفرم تامین پشتوانه مالی جمعی (Crowdfunding) ایرانی در نظر دارد به مناسبت سال نوی شمسی و همزمان با رونمایی از نسخه جدید سایت و با هدف حمایت از صاحبان ایده های خلاقانه، نسبت به تامین سرمایه ایده های منتخبی که تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۴، به دست تیم اجرایی دونیت می رسند، با امتیازات ویژه اقدام نماید. دست بکار شوید و از اولین افرادی باشید که در ایران تجربه تامین سرمایه از طریق Crowdfunding را دارند.

چه ایده هایی قابل پذیرش هستند؟
ایده هایی که داوطلب تامین سرمایه می باشند، می بایست در چارچوب زیر قرار داشته باشند:
۱) فقط پروژه ها
دونیت فقط پروژه ها را قبول می کند. پروژه یعنی ایده ای که قابل اجرا باشد و برای اجرا نیاز به پول داشته باشد، یک پروژه می بایست زمان معین و مبلغ هدف داشته باشد. پروژه هایی با زمان نامتناهی پذیرفته نخواهند شد.
به طور مثال یک وب سایت که نیاز به ۲ میلیون تومن پول دارد و می خواهد مبلغ را ظرف مدت ۳۰ روز تامین کند.
۲) فقط تکنولوژی
دونیت فقط ایده هایی را می پذیرد که ارتباطی با تکنولوژی و خصوصاً فناوری اطلاعات داشته باشد. برای مثال شما می توانید یک وب سایت ایجاد کنید، یک دستگاه و گجت بسازید، یک کتاب کاغذی و یا eBook در مورد یکی از زمینه های فناوری اطلاعات نگارش و یا ترجمه کنید و … اما شما نمی توانید برای برپایی یک نمایشگاه عکس، درخواست تامین سرمایه ارسال کنید (البته فعلاً)
۳) نه به پروژه های شخصی
شما نمی توانید برای اهداف کاملاً شخصی خود پروژه ایجاد کنید. مثلاً شما نمی توانید برای خرید یک دستگاه تلفن همراه کمپین ایجاد کنید.
۴) مخالف قوانین و شرع حاکم کشور نباشد
شما نمی توانید برای پروژه هایی که به نوعی تبلیغ کننده و یا ترویج دهنده موارد خلاف قانون و یا شرع حاکم بر کشور عزیزمان ایران هستند، درخواست ارسال کنید. مثلاً شما نمی توانید برای راه اندازی یک سایت شرط بندی درخواست تامین سرمایه ارسال کنید.

مواردی که باید بدانید:
– همه چیز یا هیچ چیز
همانطور که گفته شد شما می بایست برای پروژه خود یک محدودیت زمانی تنظیم نمایید. در صورتی که مبلغ مورد نظر در مدت زمان تعیین شده تامین شد، کلیه مبلغ به شما انتقال داده می شود (حتی اگر بیشتر از ۱۰۰% باشد) و وب سایت دونیت تنها ۵% از مبلغ جمع آوری شده را به عنوان کارمزد دریافت می کند. اما در صورتی که مبلغ مورد انتظار در زمان مورد نظر بصورت کامل تامین نشد، هیچ مبلغی به شما و یا وب سایت دونیت نخواهد رسید و کلیه مبالغ به حمایت کنندگان عودت داده خواهد شد (البته بعد از کسر ۳۰۰ تومان کارمزد برای هر تراکنش)
البته در صورت تامین نشدن مبلغ مورد نیاز هم، این روش برای شما فواید زیاد دیگری خواهد داشت که می توانید اینجا آنها را بخوانید.

– در هر مرحله ای که باشید
پروژه شما، چه هنوز در حد ایده باشد و چه اجرا شده باشد، می توانید در این فراخوان شرکت کنید و ایده خود را ارسال کنید. اما توجه داشته باشید که همواره می بایست هدف مشخصی برای پروژه خود داشته باشید. مثلاً اگر دستگاهی دارید که به مرحله تولید رسیده است، برای آن محصول نمی توانید پروژه تعریف کنید، اما در صورتی که برنامه ای برای بهینه سازی و گسترش آن دارید، باز هم می توانید درخواست تامین سرمایه ارسال کنید. مثلاً وب سایتی که تاکنون در مرحله آزمایشی بوده و برای نسخه نهایی وب سایت خود نیاز به سرمایه دارد،می تواند از طریق دونیت تامین سرمایه نماید.
– حامیان شما را می بینند
تمام افرادی که به صفحه پروژه شما می آیند، اطلاعات هویتی و تماس شما را خواهند دید، بنابرین ممکن است بصورت مستقیم با شما تماس بگیرند. در صورتی که شما مایل باشید، می توانیم اطلاعات تماس را از صفحه پروژه شما حذف کنیم، اما باور کنید با این شرایط هیچ کس به شما اطمینان نخواهد کرد و در پروژه شما مشارکت نخواهد کرد. همچنین بعد از تامین سرمایه، مشارکت کنندگان از شما انتظار اعلام نتیجه پروژه را دارند. با اینکه هیچ تضمینی برای موفقیت پروژه شما وجود ندارد، اما در هر حال می بایست، مشارکت کنندگان را در جریان امور قرار دهید.
– شما باید هویت خود را تایید کنید
همانطور که می دانید، در روش تامین سرمایه مالی جمعی، سرمایه مورد نیاز شما از مشارکت افراد با حداقل میزان پرداخت تامین می شود. اما این کم بودن مبلغ مشارکت ها، مسئولیت شما در قبال آنان را رفع نمی کند. البته با توجه به اینکه این مسئولیت تنها اخلاقی است و هیچ بعد حقوقی و قضایی ندارد، ما برای ایجاد اطمینان هرچه بیشتر، می بایست مدارک هویتی شما را تایید کنیم. برای این کار می توانید پس از عضویت، به سادگی در قسمت اطلاعات من، تصویر مدارک هویتی خود را بارگزاری کنید.
البته تصویر این مدارک تنها در صورت دستور کتبی و رسمی مراجع قضایی به ایشان واگذار خواهد و در غیر این صورت تا پایان مدت پروژه نزد ما به امانت خواهد ماند و در اختیار شخص ثالثی قرار نخواهد گرفت.

دونیت چه خدمات ویژه ای در مدت این فراخوان ارائه می کند؟
۱) دونیت با دسترسی به شبکه ای از افراد متخصص و متبحر علاوه بر اختصاص ۴ ساعت مشاوره رایگان برای راه اندازی کمپین جذب پشتوانه مالی جمعی شما، ۴ ساعت مشاوره اختصاصی و فرد به فرد در خصوص ایده شما – و نه کمپین شما – (اعتبارسنجی، مباحث فنی، ایجاد تیم، مدیریت زمان و …) ارائه می کند.
۲) همچنین دونیت برای ایده هایی که در مدت این فراخوان ارسال می شوند، بصورت رایگان صفحه جذب حمایت را طراحی خواهد نمود.
۳) همچنین در صورتی که ایده شما در مدت زمانی برابر و یا کمتر از ۲/۳ کل زمان در نظر گرفته شده تامین سرمایه گردد، دونیت ۴ درصد از ۵ درصد دریافتی خود را نیز به شما هدیه خواهد کرد (فقط ۱% کارمزد دریافت خواهد شد) تا سریعتر بتوانید مراحل اجرای ایده خود را طی کنید.

چگونه شروع کنید…
برای راه اندازی کمپین تامین پشتوانه مالی، شما می بایست مراحلی را پشت سر بگذارید که البته در همه این مراحل، تیم دونیت در کنار شما خواهند بود و پیشنهادات و نکات لازم را به شما اطلاع خواهند داد
۱) ارسال طرح اولیه ای از ایده:
خیلی ساده، بدون درج اطلاعات محرمانه و فنی، ایده خود را در صفحه مخصوص ثبت کنید. مثلاً بگویید: “من می خواهم کتابی در مورد AngularJS ترجمه کنم.” یا “من می خواهم یک گلدان هوشمند بسازم که کلیه عوامل رشد یک گیاه را بصورت خودکار مدیریت کند”
البته لازم به ذکر است که هر چه توضیحات شما کاملتر باشد، فهم آن برای ما بسیار راحت تر خواهد بود و می توانیم سریعتر روند پاسخگویی به شما و ایجاد کمپین را پیش ببریم.

۲) تهیه یک فیلم و یا اسلایدشو در مورد ایده:
شما می بایست یک ویدئو با مدت زمان نهایتاً ۹۰ ثانیه و یا یک اسلاید شو با حداکثر ۱۵ اسلاید تهیه کنید و در آن مطالب زیر را بیان کنید:
– معرفی خودتان (و یا تیمتان)
– مشکلی که شما در پی حل آن هستید چیست؟
– راه حلی که در حال حاضر مخاطبین شما از آن برای رفع مشکل استفاده می کنند چیست؟
– راه حل پیشنهادی شما چیست؟
– برای به انجام رساندن این ایده، به چه چیزهایی (پول و …) نیاز دارید؟
۳) نگارش متون لازم و طراحی صفحه کمپین:
پس از ایجاد فیلم و یا اسلایدشو در خصوص ایده، نوبت به طراحی صفحه جذب حمایت ها می رسد. دونیت، در مدت این فراخوان، صفحه جذب حمایت شما را به رایگان برای شما طراحی می کند. البته بدیهی است که به مواد اولیه ای (متن و عکس و …) برای طراحی این صفحه نیاز دارد که می بایست توسط شما ارائه شود.
همچنین موارد دیگری مانند Reward (پاداش ها) نیز هستند که می بایست برای تصمیم گیری در مورد آن با تیم مذاکره شود،برای اطلاع از شرایط تعیین پاداش ها به این بلاگ پست مراجعه کنید
۴) راه اندازی کمپین و جذب حمایت:
کمپین شما راه اندازی خواهد شد. حال نویت جذب مشارکت کننده است. وظیفه اصلی معرفی صفحه کمپین به عموم بر عهده شما می باشد. اما دونیت با دسترسی به شبکه ای از بیش از ۲۰۰۰ حامی بالقوه، می تواند به شما در این مسیر کمک زیادی کند.

برای شروع اینجا را کلیک کنید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

تفکر طراحی: عاملی برای نوآوری اجتماعی؟

این مقاله شامل دو بخش است؛ بخش اول به تعریف تفکر طراحی و بخش دوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *