خانه / اخبار / فراخوان ثبت نام رویداد Tehran Service Jam 2016

فراخوان ثبت نام رویداد Tehran Service Jam 2016

۴۸ ساعت دورهم برای طراحی و خلق یک خدمت جدید.

گزارشگر طراحی صنعتی (idreporter) برای پنجمین سال پی در پی، برنامه Tehran Service Jam 2016، را به عنوان بخشی از رویداد بین المللی Global Service Jam 2016 (بزرگترین رویداد جهانی در حوزه طراحی خدمات) و همزمان با بیش از ۱۱۰ شهر دنیا برگزار می کند.
شما که علاقه مند به طراحی خدمات و تجربه- مشتری هستید، با هر تخصصی به عنوان عضوی از گروه پرشور و خلاق طراحی خدمات به سرویس جم تهران ۲۰۱۶، ملحق شوید.

رویداد به پایان رسیده است!

دورهمی برای طراحی خدمات چیست؟
(Global Service Jam) که ما ترجمه آن را “دورهم برای طراحی خدمات” نامیده ایم؛ یک رویداد خلاقانه در سراسر جهان است که در آن افراد از رشته های مختلف ( طراحان، مهندسین، صاحبین مشاغل، کارآفرینان، مدیران و غیره) با هم و با روحیه ای از آزمون و خطا، رقابت دوستانه، همکاری و همیاری بر اساس یک موضوع مشخص که از سوی برگزارکننده این رویداد آقایان مارکوس هورمس/Markus Hormess و آدام لارنس Adam Lawrence / اعلام میشود؛ به ایجاد و طراحی یک خدمت جدید انسان محور، در یک آخرهفته می پردازند.
این رویداد سالیانه یکبار با موضوعی واحد در سراسر جهان و به طور همزمان برگزار می شود ودر آن شرکت کنندگان به صورت گروه هایی چند نفره، خدمتی را در عرض ۴۸ ساعت طراحی و نمونه سازی می کنند. در انتهای هر گردهم آیی شرکت کنندگان مستندات نمونه های خود را بر روی وبسایت جهانی بارگذاری می کنند. شما می توانید ببینید که هزاران نفر از سرتاسر جهان چطور درباره یک موضوع واحد فکر می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت جهانی برنامه مراجعه نمایید.

گزارش دورهم برای طراحی خدمات تهران،۲۰۱۵
گزارش دورهم برای طراحی خدمات تهران،۲۰۱۴
گزارش دورهم برای طراحی خدمات تهران،۲۰۱۳
گزارش دورهم برای طراحی خدمات تهران،۲۰۱۲

طراحی خدمات چیست؟

برای آشنایی با طراحی خدمات این ویدئو را ببینید.

امروزه خدمات برای اقتصادهای جهان، نقش مهم و فزاینده ای ایفا می کنند. از زمانی که به یاد داریم خدمات وجود داشته و به شکلهای گوناگون سازماندهی شده اند. با این حال خدماتی که به شکل آگاهانه طراحی شده اند مدل های تجاری جدید را با هم می آمیزند، نیازهای استفاده گر را درک می کنند و سبب آفرینش ارزشهای اجتماعی اقتصادی جدید در جامعه می شوند. این پیشه میان رشته ای، مهارتهای متعددی از جمله طراحی، مدیریت و مهندسی فرایند، را با یکدیگر ترکیب می کند. طراحی خدمات با رویکرد اصلی فهم صحیح نیاز مشتری برای کمک به توسعه و بهبود کسب و کارها در دنیای امروز مطرح شده است. تمامی ابزارها در این رویکرد بر روی انسان متمرکز می شود تا با حفظ و افزایش هدف تجاری مشاغل، زندگی انسان را نیز بهبود ببخشد.

یاکوب اشنایدر و مارک استیکدورن از کولون آلمان و اینزبراک اتریش،۲۰۱۴ در مقدمه کتاب معروف و کاربردی طراحی خدمات به نام This is service design thinking ، (این کتاب به فارسی ترجمه شده است) یکی از بهترین گزینه های آموزش وتجربه طراحی خدمات را شرکت درگردهم آیی های طراحی خدمات Service Jam می دانند.
اگر تمایل به مطالعه بیشتر در زمینه طراحی خدمات دارید می توانید به لینک های زیر سر بزنید:

کتاب های طراحی خدمات www.servicedesignbooks.org
ابزارهای بیشتری طراحی خدمات www.servicedesigntools.org
نمونه های کاربردی www.service-design-network.org

نحوه برگزاری برنامه:
این رویداد در دو روز برنامه ریزی شده که در روز اول برنامه پس از تایید ثبت نام ها با یک سخنرانی اولیه در مورد طراحی خدمات، روند فعالیت های دو روز و نحوه ارائه کارها آغاز می شود. پس از سخنرانی موضوع کلی از سوی سازمان جهانی معرفی می شود و شرکت کنندگان با توجه به گروه بندی انجام شده توسط تیم علمی وارد مرحله ایده پردازی می شوند.
ایده پردازی اولیه برای یافتن یک مشکل یا یافتن یک موضوع کوچکتر برای طراحی است. تا ظهر روز اول گروه ها موضوع خود را مشخص کرده و معمولا در فرصت نیمروز خود شروع به گردآوری اطلاعات می کنند.افراد برای جمع آوری اطلاعات از روش های گوناگون از جستجو اینترنتی تا مصاحبه و حضور در محیط ارائه خدمت موردنظر، مردم نگاری و … استفاده می کنند.
پس از این مرحله و با توجه به شناحتی که تیم از موضوع پیدا کرده، استراتژی طراحی، ابزارهای طراحی خدمات تعیین می شود تا گروه با وقت یک و نیم روز باقیمانده خود بتواند با تمرکز بر محدوده خاص، مشکلی واقعی را حل کند.
ایده پردازی برای راه حل همراه با ساخت نمونه های اولیه، نقش بازی کردن به جای کاربر واقعی، داستان و سناریو نویسی و دیگر تکنیک های طراحی خدمات جلو می رود تا تیم ها در روز اول ایده ای روشن از راه حل ها و طرح های قابل اجرایشان به دست آورند.
روز دوم بیشتر به مدل سازی نتیجه طراحی و نمایش آن اختصاص دارد یعنی گروه ها سعی می کنند تا ظهر روز دوم طرح نهایی خود را نمایش دهند. تا ساعت ۵ روز دوم کارها باید به صورت دیجیتالی روی سایت مرکزی “دورهم برای طراحی خدمات سال ۲۰۱۶ ” فرستاده شود و پروتوتایپ ها در محل برگزاری به نمایش در خواهد آمد.
پروتوتایپ نهایی می تواند در قالب هرگونه نمایش کامپیوتری از طرح نهایی محصول و یا خدمت ارائه شود که در نهایت به خودی خود، گویای طراحی صورت گرفته باشد. این موارد می توانند بسته به سادگی یا پیچیدگی طرح نهایی در قالب یکی از گزینه های زیر باشد:

فیلم یا عکس های شماره دار از نحوه تعامل با نمایش ساده و کاغذی
ارائه با نرم افزارهای رایج کامپیوتری
عکس و فیلم از پیاده سازی در محیط محدود
فیلمی از اعضای گروه که نحوه ارائه را نمایش می دهند.
وب سایت مجازی روی کامپیوتر برای نمایش خدمت و مراحل ارائه آن.
و هر روش خلاقانه دیگری که بدون توضیح جانبی گویای طراحی صورت گرفته باشد.

حامیان رویداد:

طرح و ایده آوام
شتاب دهنده بردیا
طراحی خدمات ورزشی هیرومان

زمان برگزاری:
این برنامه به صورت همزمان با بیش از ۱۱۰ شهر در سراسر جهان، در روزهای پنج شنبه ۶ و جمعه ۶ اسفند ۹۴ در تهران، برگزار می گردد.

مکان برگزاری:
متعاقبا اعلام خواهد شد.

شرایط و نحوه ثبت نام:
شرکت در این برنامه برای تمامی علاقه مندان آزاد است.

مهلت ثبت نام: ۱ اسفند ۱۳۹۴
به تمامی شرکت کنندگانی که کار آنها در مرحله ی پایانی روی سایت جهانی قرار گیرد گواهی شرکت در برنامه، با امضای برگزار گننده جهانی، ارائه خواهد شد.
کلیه شرکت کنندگان در این برنامه می توانند از ۱۵ درصد تخفیف ثبت نام در دومین کنفرانس ملی طراحی خدمات سال ۹۵ استفاده نمایند.
هزینه ثبت نام جهت دوروز صبحانه و نهار، میان وعده و گواهینامه بین المللی شرکت در برنامه سرویس جم ۲۰۱۶ می باشد.
کلیه دوستانی که در یکی از ۴ برنامه سرویس جم گذشته شرکت کرده اند می توانند با ارسال پیامک نام و نام خانوادگی خود به همراه سال حضور در برنامه سرویس جم، برای شماره ۰۲۱۸۸۹۶۷۸۲۲ ، کد تخفیف ۲۰ درصدی را دریافت نمایند.
هزینه ثبت نام زود هنگام تا تاریخ ۱۵ بهمن ۶۰ هزار تومان
هزینه ثبت نام از ۱۵ بهمن تا ۱ اسفند ۸۰ هزار تومان

برای ثبت نام آنلاین از لینک زیر استفاده نمایید.

رویداد به پایان رسیده است!

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب‌وکار و خرده‌فروشی‌ها از فروشگاه‌های پوشاک ورزشی گرفته تا مبادلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *