خانه / اخبار / در عرض ۵ دقیقه ۴۰ سال پیرتر شوید

در عرض ۵ دقیقه ۴۰ سال پیرتر شوید

به نقل از یکی‌ گزارشگران FastCompany اخیرا، در یک بعدظهر عادی، برای متدتی توانستم تجربه کنم که ۴۰ سال پیر تر شدن چه حس و حالی‌ دارد. آرتروز انگشتانم به قدری بود که حتی نمی‌توانستم دستم را مشت کنم چه برسد به اینکه یک خودکار را در دست بگیرم. به سختی و فقط به کمک دستگیره‌ها و تکیه به دیوار می‌توانستم از پله‌ها بالا بروم. آنقدر صدای توی سرم بلند و زیاد بود که مجبور بودم وقت حرف زدن بلند بلند فریاد بزنم. و مشکلات بینایی، دیدم را محدود کرده بود.


این لباس که R70 نامیده می شود شامل یک لباس کامل و کلاهخود می‌باشد و توسط شرکت Genworth قرارداد بسته شده، شرکتی که در فراهم کردن بیمه‌‌های درمانی و بیمه‌‌های عمر تخصص دارد. این لباس در گردهمایی نوآوری اجتماعی که در سنفرانسیسکو برگزار خواهد شد به نمایش عموم قرار خواهد گرفت.
این لباس همکاری مشترکی بین Genworth, استودیو حرکات و آرایش‌های ویژه Spectral Motion, و پروفسور Edward Schneider از دانشگاه کالیفرنیا ی جنوبی است.


در ابتدا، Genworth با یک طراح لباس قرار داد بست. سپس پروفسور Schneider به طراحی دعوت شد که جوانب مختلف پیری را بررسی نماید و در نهایت Spectral Motion به این تیم پیوست. این پروژه برای استودیو Spectral جدید بود از آنجا که این استودیو بیشتر در زمینه طراحی وسایل حرکتی‌ ویژه برای رقصنده‌ها و بدل‌های سینما فعالیت دارد. به گفته طراحان این استودیو، تا به حال آنها در طراحی‌هایشان سعی‌ داشته اند که کاربر را قادر به انجام حرکاتی بکنند که ممکن است در حال عادی امکان پذیر نباشد. اما در این پروژه آنها باید روشهایی را خلق می کردند که کاربر را از حرکت باز دارد.


برای اینکه شرایط تحلیل ماهیچه‌ها را بازسازی کرد، از مفتول‌های بسیار سنگین فلزی در دستکشها و چکمه‌های این لباس استفاده شده است. خشکی لباس دور زانوها، آرنج‌ها و موچ پا و دست خم شدن آنها را سخت می نماید و آرتروز را بازسازی می‌کند. در همین حل یک سیستم داخلی شرایط ایستادن کاربر را تغییر داده و تقریبا صاف ایستادن را غیر ممکن می‌سازد.
در داخل کلاهخود، یک سیستم صدا، صدای گنگی از جمعیت را ایجاد کرده که باعث می شود کاربر تجربه کند که چه حسی است که نتوان صدای مردم را شنید وقتی‌ که با او حرف می زنند. یک سری از لنز‌های مختلف نیز بیماری‌های مختلف بینایی را که در اثر کهولت ایجاد می شوند باز سازی می‌نماید.


دو نمونه از این لباس تولید شده است، یکی‌ برای خانم‌ها و دیگری برای آقایان که متناسب با شرایط بدنی آنها باشد.
Schenider توضیح می دهد که این لباس تقریبا شرایط واقعی‌ از تجربه پیری را ایجاد می نماید. Genworth برنامه دارد که این لباس را در یک تور به شهر‌های مختلف ببرد و آن را به نمایش عموم بگذرد. این لباس همچنین در اختیار کارمندان این شرکت قرار خواهد گرفت که بتوانند شرایط کاربرانشان را بهتر درک کنند.


در عصری که جمعیت پیر جهان در حال افزایش است، این گونه پروژه‌ها می تواند کمک بسیار مناسبی برای طراحان باشد تا بتوانند سرویس‌ها و محصولات مناسب تری برای کاربران خود فراهم آورند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی خودرو BMW vision iNEXT بیانگر آزادی رنگ در فضای مورد علاقه‌ام است.

طراحی خودرو BMW vision iNEXT بیانگر آزادی رنگ در فضای مورد علاقه‌ام است.

فضای مورد علاقه شما به چه صورت است؟ یک لحظه آن را تصور کنید؛ به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *