خانه / اخبار / طرح جدید Ron Arad – عینک های pq

طرح جدید Ron Arad – عینک های pq

طرح هر عینکی می تواند هم راحت و کاربردی باشد و هم از طرف دیگر بسیار محدود کننده. مدل های رایج و سبک های متداول عینک ها معمولا براساس مد و برخلاف کارکرد تغییر می کنند. بویژه که در سال های گذشته این رویه بسیار به چشم می خورد.

حضور و پذیرفتن انجام چنین پروژه ای توسط Ron Arad طراحی صنعتی برجسته به همراه معماری از موزه طراحی Holon Desin Museum ، نشاندهنده یک خلاء و لرزش در طراحی این محصول است. همانطور که طراح این طرح در وب سایت خود می نویسد:” ایده های جدید بسیار کمی در دنیای عینک وجود دارد”. وی ادامه می دهد:” امروزه همه چیز رترو دیزاین شده و یا حتی رترو از رترو (طراحی بنوعی با یادآوری حس خوشایند گذشته). من به عنوان یک طراح احساس کردم که در این زمینه گمشده ای وجود دارد”.

حدود ۲ سال فرآیند مذاکرات برای انجام این پروِه توسط آقای آراد به طول کشید ولی پس از عقد قرارداد، همه تلاش او ارتقاء کاربرد و کارکرد، بجای ارتقاء مد بود. او می گوید:” چگونه می تواند انسان ها را از گرفتاری لولا و قطعات زیاد شکننده عینک خلاص کرد”.

Ron Arad طرح نهایی خود را در یک مجموعه با نام pq ماه گذشته ارائه داد و به نظر می آید که او توانسته با طراحی خود بخش های چالشی لولا ، پیچ و … را حذف و در عین حال قابلیت تنظیم را به ارمغان بیاورد.

اولین مدل از فریم اصلی این عینک، از یک مفتول ساخته شده که در نواحی مختلف خم خورده و در بعضی از قسمت ها نیز دوبل شده است. این فرمت در چند مدل دیگر هم با کمی جزئیات بیشتر و کمتر بکار رفته است. مدل دیگر که بگفته طراح از مفاصل حیوانات و نحوه خم و راست شدن مفاصل موجودات الهام گرفته، یک بخش ضخیم مواد است که دارای شکاف هایی در خود است که باعث قابلیت ارتجایی مناسب برای بخش های تاشو می گردد.

خود طراح درباره طرح خود می گوید:” البته طبق معمول لولا داشتن یا نداشتن ، مسئله اینست که ما همه روزه از شلوارهایی که مثل هم هستند و کفش ها و همینطور عینک هایی که مثل هم هستند استفاده می کنیم، ولی این مطلب را می بایست بخاطر داشت که همواره جایی برای چیزهای نو نیز وجود دارد”.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *