خانه / اخبار / طرح جدید تاکسی های نیویورک –Taxi of Tomorrow

طرح جدید تاکسی های نیویورک –Taxi of Tomorrow

تصویری که روز ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۱ از NYC taxiOn منتشر گردید، بطور رسمی مدل انتخابی جدید تاکسی های شهر نیویورک را به نمایش گذاشت.


این طرح که توسط شرکت Nissan ارائه شده، و توانسته عنوان برگزیده را از میان انبوه طرح های ارسالی بدست آورد، طبق برنامه بزودی جایگزین تاکسی های موجود شهر نیویورک خواهد شد.


Taxi of Tomorrow از نظر امکانات دارای محسنات خاص خود است، این مدل مجهز به وسایل کمکی برای افراد معلول بطور مثال وسایل کمک شنوایی مانند خط بریل که مشخصات راننده و وسیله نقلیه را درج کرده، یا یک سیستم ارتباطی داخلی بین راننده و مسافران را در خود جای داده است. متأسفانه مدل استاندارد این طرح تجهیزات پیاده و سوار شدن معلولین با ویلچیر را دارا نمی باشد.


مدل کنونی تاکسی های نیویورک مدل معروف شرکت فورد است که به مدت ۳۰ سال فاتح خیابان های شلوغ این شهر بوده است. هنگامی که شرکت Ford در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت که دیگر از این مدل را تولید نکند، فراخوانی برای طراحی و تولید یک تاکسی جدید برای این کلان شهر بسیار بزرگ داده شد. پس از این فراخوان ۱۰۰ ها طرح برای جایگزینی این مدل معروف ارائه گردید و در نهایت مدل NV200Nissan یا همان Taxi of Tomorrow برنده طرح برتر گردید.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *