خانه / اخبار / طرح جدید اتومبیل – دفتر طراحی STUDIOTURINO

طرح جدید اتومبیل – دفتر طراحی STUDIOTURINO

استودیو طراحی تورینو به تازگی مدل جدیدی از یک خودروی اسپرت MONCENISIO را به بازار ارائه کرده است. لازم به ذکر است که مدیر این شرکت آقای آلفردو استولا Alfredo Stola است که سال گذشته ( ۱۳۹۱ ) برای رونمایی از طرح مدلسازی داخلی – خودور برنامه Metaform به دعوت گروه طراحی صنعتی دانشگاه تهران به ایران آمده بودند.


MONCENISIO نام نسل جدید “Fuoriseri” و یا تغییر یافته مدل Studiotorino است که این طرح از طرح پورشه کایمن اس (Porsche Cayman S) مشتق شده است.


استایل MONCENISIO نتیجه کار معمار Daniele Gaglione، است که سالها دوست و همراه خانوادگی آقای Stola بوده است و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ در گروه طراحی آلفارومئو فعالیت داشته است. تیم طراحی در این نمونه نیز تلاش داشته درکنار رعایت سنت طراحی ایتالیایی، استایل طراحی مدل هایی گذشته خود را نیز مانند RK Spyder و یا RK Coupe 2005/6 حفظ کند البته با کمی تأکید بر طراحی استریم لاین.


نام این مدل (MONCENISIO) برگرفته از یکی از شاخص ترین گذرگاه های کوههای آلپ در شهر Piemonte با ارتفاعی بیش از ۲۰۸۳ متر می باشد که این گردنه از راه شهر تورین، ایتالیا را به فرانسه مرتبط می کند و از طرف دیگر این مدل یادآور اولین دوره مسابقات Susa-Moncenisio (1902) که مربوط به اتومبیل رانی از این منطقه کوهستانی بوده است، می باشد. رنگ آبی این مدل نیز بدلیل تلألو آبی رنگ دریاچه ایست که در آن منطقه واقع است، انتخاب گردیده است.


به گفته کارشناسان برای کسانیکه علاقه مند به خودرو های اسپرت و دست ساز هستند، این طرح یک مدل مناسب و استثنایی خواهد بود. این طرح قراراست که به تعداد محدود در ۲۰ نمونه که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند، ارائه گردد.


به گفته تولید کنندگان این خودرو، این مدل بصورت پروتوتایپ در ماه اکتبر و بصورت نهایی از ماه نوامبر (۲۰۱۳) برای فروش ارائه خواهد گردید.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *