خانه / اخبار / طراح مشهور ایتالیایی آلساندرو مندینی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

طراح مشهور ایتالیایی آلساندرو مندینی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

آلساندرو در سال ۱۹۳۱ در شهر میلان بدنیا آمد و در سال ۱۹۵۹ از دانشگاه پلی‌تکنیک میلان فارغ‌التحصیل شد. او که به عنوان یک معمار، هنرمند، طراح، تئوریسین و روزنامه‌نگار شناخته شده است کارش را از استودیو Nizzoli شروع کرد.

او در دهه ۱۹۶۰ از شخصیت‌های تاثیرگذار در جنبش طراحی رادیکال و پست‌مدرن ایتالیا بود، از وی کارهای فاخری در زمینه‌های معماری، طراحی داخلی، مبلمان و روشنایی به یادگار مانده است.

او همچنین به عنوان یک متخصص علوم نظری در سه مجله دیزاین ایتالیایی به نام‌های Casabella، Modo و Domus همکاری می‌کرد و همچنین وی یکی از موسسین آکادمی Domus بود.

طراح مشهور ایتالیایی آلساندرو مندینی در سن 87 سالگی درگذشت.

مبل سلطنتی پروست یکی از معروف‌ترین محصولات طراحی شده توسط این طراح است. این مبل لقب نمادین‌ترین و انقلابی‌ترین مبل‌های قرن ۲۰ام را گرفته است و بسیاری مبل Proust را از اولین نمونه‌های طراحی پست مدرن در این حوزه می‌دانند.

 

طراح مشهور ایتالیایی آلساندرو مندینی در سن 87 سالگی درگذشت.
این برج زرد رنگ، ساختمان موزه Groninger می‌باشد که توسط آلساندرو مندینی در کشور هلند طراحی شد و یکی از شاخص‌ترین معماری‌های آلساندرو مندینی محسوب می‌شود.

آلساندرو مندینی همچنین با برند مطرح طراحی صنعتی Alessi همکاری می‌کرد. برندی که به خاطر طراحی و تولید وسایل آشپزخانه، اکسسوری، مبلمان و.. با کمک گرفتن از طراحان مشهور، بسیار معتبر و معروف است.

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نوآوری و خلاقیت در طراحی پارچه

نوآوری و خلاقیت در طراحی پارچه

با ۵ طراح پارچه هلندی که در نمایشگاه ونچورا نیویورک به صورتی خلاقانه و نوآورانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *