خانه / اخبار / طراحی کولر سازگار با محیط زیست

طراحی کولر سازگار با محیط زیست

Ecooler توسط Mey Kahn & Boaz Kahn از اسرائیل طراحی شده و یکی از ۳ برنده جایزه IIDA 2010 است. این وسیله با استفاده از روش های خنک کننده طبیعی، تشکیل شده از کاشیهای سرامیکی توخالی، هوای محیط را از طریق جریان آب در کانال های آن خنک نگه می دارد.

طراحی کولر سازگار با محیط زیست

توصیف طراح از ایده طراحی کولر خود :

طراحی کولری سازگار با محیط زیست

طراحی کولر سازگار با محیط زیست

کاشی Ecooler جایگزینی برای خنک کردن فضاهای داخلی بدون استفاده از برق را ارائه می دهد. حمل و انتقال آب در کانالهای سرامیک توخالی و عبور هوا از بین آنها باعث خنک شدن هوای محیط می باشد. با استفاده از یک رابط، هر کاشی را به می توان به کاشی های دیگر متصل کرد تا یک صفحه خنک کننده طبیعی ایجاد گردد.

طراحی کولر سازگار با محیط زیست

طراحی کولر سازگار با محیط زیست

Ecooler ترکیبی از دو عنصر سنتی خاورمیانه است: مشربیه  و جار. مشربیه  یک عنصر معماری که دارای ارزشهای اجتماعی است و به عنوان یک میانجی بین  فضاهای داخل و خارج استفاده می شود. این قطعه طوری طراحی شده تا اجازه دهد هوا و نور به فضاهای داخلی راه یابد. جار یک کوزه باستانی است که برای خنک کردن آب توسط تبخیر و نشت آب از طریق خاک رس استفاده می شود.

بر خلاف سیستم های خنک کننده ی امروزی که میان کاربر و محیط زیست ایجاد جدایی می کنند ،سیستم Ecooler به استفاده گر اجازه می دهد تا در هماهنگی کامل با محیط طبیعی زندگی کند.

منبع خبر

همچنین ببینید

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO استودیوی دیزاین سوئدی با نام “form us with love“، با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *