خانه / اخبار / طراحی فضا‌های بافتنی بازی کودکان

طراحی فضا‌های بافتنی بازی کودکان

گرچه این خبر چندان جدید نیست، اما آنقدر زیبا بود که حیفمان آمد که از آن بگذریم. Toshiko Horiuchi MacAdam کسی‌ است که برای خلق آثار خود چندین تن کلاف بافتنی سفارش می دهد. وی هنرمند بافنده‌ای است که همانطور که در تصاویر زیر نشان داده شده است ساختار‌های حجیم و مجسمه گونه‌ای را به هم بافته تا فضاهای بازی برای کودکان خلق نماید.



داستان اینکه چگونه این هنرمند آغاز به بافت برای بازی کودکان کرد نیز شنیدنی است: “ جرقه اول این ایده، کاملا اتفاقی‌ بود. دو تا کودک وارد گالری شدند که Toshiko حجم‌های بافته خود را در آن به نمایش گذارده بود. این دو کودک بی‌ خبر از تمام قوانین مربوط به نمایشگاه، شروع به بالا رفتن از این آثار حجمی کردند. وی که ابتدا با نگرانی این دو کودک را می‌نگریست ناگهان متوجه شد که چگونه آثار وی همچون ساختار‌های زنده جان گرفتند و فضای ایجاد شد که وی حتی تصور آن را نیز نمی کرد. او متوجه شد که این پارچه‌ها در حالیکه کودکان آنها را می کشیدند یا با آنها تاب می‌خوردند جان تازه‌ای به خود گرفتند و تغییر و تحول‌های غیر قابل پیش بینی‌ کردند و مهمتر از همه صدای خنده و شادی این کودکان بود که فضا را پر کرده بود.



از این نقطه به بعد، این هنرمند شروع به همکاری با یک شرکت معماری و طراحی محیطی‌ TIS و همکاران نمود و اولین زمین بازی خود را به نام ` رنگین کمان ` در سال ۲۰۰۰ پس از ۳ سال برنامه ریزی، آزمایش و ساخت افتتاح کرد.



به گفته وی این زمین‌های بازی تنها به خلاقیت طراح نیاز ندارند بلکه باید مراحل بسیار زیاد اداری، بررسی، آزمایش و دقت به جزئیات را پشت سر بگذارند تا به مرحله اجرا برسند. گرچه مدل‌های چوبی حتی با اندازه ۱:۱ از این فضاهای بافتنی ساخته می شود اما با این حال باز هم خیلی‌ سخت است که بسیاری مسائل مربوط به ساختار‌های بافته شده را به طور پیشاپیش آزمایش کرد، به عنوان مثال، اندازه‌گیری تأثیر وزن کلاف بافته شده بر کل ساختار. تمام این عوامل باید به طور کامل بررسی شوند تا به یک نتیجه گیری دقیق و نهأئی علمی‌ رسید به گونه‌ای که احتمال هر نوع خطری را برای کاربران از بین برد.



در طی‌ سرهم بندی نهایی، گاهی اوقات Toshiko ده ساعت در روز روی زانو‌های خود خم شده و آنقدر می بافد تا اینکه کل ساختار تمام شود.

با توجه به تغییرات اخیر در صنعت پارچه و کلاف‌های گوناگون باید منتظر نوآوری‌های بسیار دیگری از این هنرمند باشیم.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *