خانه / اخبار / طراحی بازی برای شناخت بهتر برند شرکت

طراحی بازی برای شناخت بهتر برند شرکت

طراحان مبارزه انتخاباتی اوباما، بازی کارتی طراحی کرده اند که به شرکت‌ها کمک می‌کند برند خود را تعریف نمایند.


این دسته کارت که Brand Deck نامیده می شود به شرکت‌ها کمک می نماید که مشخص کنند واقعاً چه هدفی‌ را از این پیشه دنبال می‌نمایند و چه مشترینی را مد نظر دارند.

به گفته طراحان این بازی، این دسته کارت‌ها در واقع نمونه صیقل یافته از روش هایی است که این طراحان برای مشتریان خود در سالیان سال مورد استفاده قرار می‌داده اند که به آنها کمک کنند که به طور شفاف ببینند که واقعا هدف آنها از ایجاد یک بیزینس جدید چیست. این طراحان حدود ۱۰۰ عدد از این کارت‌ها را در مقابل مشتریان خود قرار می دهند. روی هر کارت یک صفت نوشته شده، مثل ساده، یا سرگرم کننده، و در پشت آن صفت متضاد آن نوشته شده است. این طراحان از مشتریان خود می‌خواهند که حداقل در مورد ۶ تا از خصوصیات و یا صفات بیزینس خود به توافق برسند و به طور مشخص تعریف کنند که چطور می‌خواهند در ذهن مشتریان خود شناخته شوند و چه چیزی از بیزینس خود می‌خواهند.


برای اینکه این کارت‌ها را به یک محصول واقعی‌ بدل نمود، Scott Thomas از یکی‌ از دوستان قدیمی‌ خود به نام Max Temkin کمک خواست. سابقه این دو دوست به کارزار انتخاباتی اوباما در سال ۲۰۰۸ بر می گردد که با هم کتابی‌ در رابطه با طراحی انتخاب اوباما از طریق kickstarter خلق کردند که محصولی بسیار موفق بود و به بازی ختم شد به نام Cards against Humanity که آنهم در نوع خود بازی بسیار موفقی‌ در تاریخ بازی‌های کارتی هست.


Thomas می‌گوید که وی به کمک Max نیاز داشت به چند دلیل: یکی‌ اینکه آنها نیاز داشتند که تعداد کارت‌های زیادی را طراحی کنند که این به نوبه خود به یک تجربه خاص نیاز دارد و دیگر اینکه Max کسی‌ است که در زمینه ساخت بازی بسیار ماهر است.

Thomas می‌گوید که شاید این کارت‌ها یک بازی خانگی و سرگرم کننده مثل سایر بازی‌های کارتی نباشد، اما مطمئنا به بازی بسیار مفید و کاربردی برای اتاق‌های جلسات شرکت‌ها و ایجاد مکالمه بین مشتریان و طراحان برند بدل خواهد شد. به طور حتم این کارت‌ها به مشتریان کمک خواهد کرد که برند خود را از رقیبان خود متمایز نمایند. مجموعه این کارت‌ها چیزی در حدود ۲۵ دلار قیمت دارد. افراد در شرکت‌های مختلف حتی IDEO می تواند این کارت‌ها را به پروسه‌های خود وارد کرده و نتایج جالبی‌ را از استفاده آنها به دست آورند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

بازی رومیزی

اولین لیگ سراسری بازی رومیزی

شرکت توسعه‌ی طراحی سار برگزار می‌کند: اولین لیگ سراسری بازی رومیزی لیگ بازی (ددان) که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *