خانه / اخبار / طراحی مشعل المپیک ۲۰۱۲ لندن

طراحی مشعل المپیک ۲۰۱۲ لندن

کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن (LOCOG) در تاریخ ۸ جون ۲۰۱۱ نمونه پروتوتایپ مشعل بازی ها را که توسط ادوارد باربر و جی اسگربی طراحی شده است را رونمایی کرد.
این مشعل از آلیاژ طلا و آلومینیم ساخته شده است. بر روی این طرح ۸۰۰۰ حفره دایره ای شکل که نماد ۸۰۰۰ حمل کننده مشعل المپیک از ابتدا تا کنون است، ایجاد شده است. این طرح وزنی در حدود ۸۰۰ گرم ارتفاعی معادل ۸۰۰ میلی متر دارد.
در اوایل سال میلادی جاری ادوارد باربر و جی اسگربی توانستند در مسابقه طراحی مشعل المپیک که توسط LOCOG و دیزاین کانسیل برگزار شده بود، رتبه برتر را کسب کنند. مدل طراحی شده توسط آنها در واقع اتصال دهنده هویت بازی های المپیک به حمل کنندگان این مشعل از ابتدا تا کنون و جامعه ورزشکاران است.

سباستین کو، رئیس کمیته برگزاری المپیک در مراسم رونمایی از این طرح گفت:‌ ” این مشعل که حمل کننده شعله های بازی های المپیک است یکی از متمایزترین و مهمترین سمبل های این مسابقات است و همکاران من برای انتخاب حمل کنندگان این مشعل با درخواست کنندگان و کاندیدهای زیادی روبرو هستند و کار مشکلی را پیش رو دارند و من بسیار خوشحال هستم که ما یک طرح زیبا و مهندسی برای مسابقات داریم ” .

طراحان این طرح در رابطه با طراحی این محصول می گویند: ” ما از زمان جوانی علاقه مند بازی های المپیک بودیم و بعنوان طراح این پروژه، این کار برای ما بسیار لذت بخش بود و ما از سال ۲۰۰۵ بدنبال شرکت در آن بودیم. ما برای طراحی این محصول بسیار تلاش کردیم و قصد داشتیم تمام احساس خود را برای انعکاس هویت و گذشته بازی ها ارائه کنیم. ما تلاش کردیم تا آخرین پیشرفت های تکنولوژی و اوج زیبایی در طراحی را که در انگلستان وجود دارد را جلوه گر سازیم – یعنی مشعلی برای زمانه خود طراحی کنیم- و این فرصتی بود برای ما تا سطح طراحی در انگلستان را به نمایش بگذاریم و با مفتخریم که در این راه گام برداشتیم.

این مشعل از چهار قسمت تشکیل شده است: یک بخش بیرونی و یک بخش داخلی از جنس آلیاژ آلومینیم که سوراخ کاری شده و دو قسمت بالایی و پایینی که دو بخش اول را بهم متصل کرده است. کل این طرح روح و هویت ۸۰۰۰ حمل کننده آن را به نمایش می گذارد. از ویژگی های آن اینست که حفره های روی بدنه مشعل باعث دیده شدن داخل آن می شود و از طرف دیگر سیستم روشنایی آتش مشعل را نیز به تماشاگران نشان می دهد یعنی همان قلب مشعل. از طرف دیگر این سوراخ ها باعث کاهش و پراکندگی گرمای مشعل به اطراف شده و بخصوص بخش زیرین مشعل که محل قرارگیری دست است را خنک تر نگه می دارد.

فرم اصلی مشعل که از مثلث الهام گرفته شده نشان گر معانی مختلفی است:
– ۳ آرمان المپیک : احترام، دوستی و برتری
– شعار المپیک : سریعتر، بالاتر و قوی تر
– نشانگر سومین میزبانی لندن در بازی های المپیک است : ۱۹۰۸، ۱۹۴۸ و ۲۰۱۲
– بیان کننده ۳ هدف برگزار کنندگان : ورزش، آموزش و فرهنگ

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *