خانه / اخبار / شورلت بلیزر جدید را در دبی رونمایی کرد

شورلت بلیزر جدید را در دبی رونمایی کرد

شورلت دیروز مدل ۲۰۱۳ شورلت تریل بلیزر را در نمایشگاه خودرو دبی رونمایی کرد. این خودرو اگرچه نمونه نمایشگاهی تریل بلیزر است اما مدل اصلی با شباهت بسیار زیاد با این خودرو، از اوایل سال آینده ابتدا در تایلند و سپس در سراسر جهان به فروش خواهد رسید.


جنرال موتورز در سال ۲۰۰۸ تولید این ماشین در آمریکا را متوقف کرده بود اما تریل بلیزر در روسیه و تایلند و بازارهای این کارخانه در خاورمیانه همچنان عرضه می‌شد. شاید دلیل این که نسل تازه این ماشین برای اولین بار در خاورمیانه رونمایی می‌شود و در خاور دور به فروش خواهد رسید همین باشد.


خودروی بیابانی هفت نفره شورلت، در مرکز طراحی آمریکای جنوبی جنرال موتورز در سان کائتون در برزیل طراحی شده است. مانند دیگر خودروهای بیابانی جدید در جنرال موتورز در طراحی این ماشین از خطوط نرمتر استفاده شده و چراغ‌های LED هم به تزیینات بدنه اضافه شده است.


طراحی داخل ماشین در مدل اصلی به جز بخش‌هایی جزیی نظیر دسته دنده، با مدلی که به نمایش گذاشته شده فرقی نخواهد داشت. ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها به طور کامل درکف خودرو تا می‌شود تا جای بار افزایش یابد.


این ماشین براساس قواعد قدیمی ساخت ماشین‌های بیابانی بر روی ساختار وانت شورلت کولورادو ساخته می‌شود. شورلت اما اعلام کرده که با تغییراتی در سیستم فنربندی عقب، این خودرو با حفظ قابلیت‌های حرکت در جاده‌های ناهموار، بر روی آسفالت هم راحت خواهد بود.

موتوری که بر روی این ماشین در نمایشگاه سوار شده توربو دیزل با حجم ۲.۸ لیتر و قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *