خانه / اخبار / شارژ الکتریکی‌ بی‏سیم

شارژ الکتریکی‌ بی‏سیم

شرکت Evatran اولین ایستگاه شارژ الکتریکی‌ بی‌ سیم خود را در دفتر مرکزی Google در کالیفرنیا نصب و راه اندازی نمود. تعداد منتخبی از کارمندان google قادرند که ماشین‌های الکتریکی‌ خود را از طریق این ایستگاه که Plugless Power نامیده می‏شود شارژ نمایند.

این ایستگاه از طریق تکنولوژی القایی، الکتریسیته را در یک شارژ جهشی به خودرو منتقل می‌کند. اگرچه مقداری از انرژی در این فرایند به هدر می‏رود، اما مزیت‌های این سیستم در مقایسه با ایستگاه‌های شارژ سیم دار بسیار بیشتر است و راننده خودرو لازم نیست که پیاده شده و در شرایط اب و هوایی نامساعد باطری ماشینش را شارژ کند.
ایستگاه شارژ Plugless Power از سه قسمت اصلی‌ تشکیل شده است: بلوک پارکینگ، برج کنترل که میزان شارژ را نظارت می‌کند و یک آداپتور که به طور جداگانه بر روی خودرو‌های الکتریکی‌ نصب می گردد. وقتی‌ که خودرویی که با این تکنولوژی سازگار شده است آماده شارژ باشد، به سمت بلوک شارژ حرکت می‌کند، در این زمان بلوک، به طور اتوماتیک آداپتور خورو را ردیابی‌ کرده و شروع به شارژ خودرو می‌کند.
سیم پیچ‌های مغناطیسی‌ موجود در بلوک شارژ و آداپتور نصب شده بر روی خودرو، با هم ارتباط برقرار کرده و از طریق القای الکتریکی‌، برق منتقل می شود. در این ارتباط کمتر از ۱۰% انرژی از بین می رود، ولی‌ شرکت Evatran اذعان می‌کند که حتی در سیستم‌های مشابه سیمی به همین میزان اتلاف انرژی وجود دارد. این کمپانی امیدوار است که این تکنولوژی را تا پایان سال آینده در سطح وسیع وارد بازار مصرف کند.

ویدئو

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *