خانه / اخبار / سیلندرهای کوچک – تسخیر کننده نیروی اقیانوس

سیلندرهای کوچک – تسخیر کننده نیروی اقیانوس

حرکات موّاج اقیانوس انرژی بسیاری را در خود حمل می کنند، و اگر بتوان این انرژی را قابل استفاده کرد می‌توان به منابع عظیم انرژی سالم دسترسی‌ پیدا کرد.


تا به حال طراحی‌های بسیاری انجام شده و محصولات مختلفی‌ ساخته شده با این هدف که انرژی امواج را به انرژی قابل استفاده برای بشر تبدیل نمایند. اما مشکل عمده بسیاری از این طرح‌ها و محصولات در این است که آنها برای امواجی طراحی شده اند که در یک جهت مشخص حرکت می کنند و پریود این امواج قابل پیش بینی‌ دارند.


Sam Etherington طراح این پروژه روش جدیدی را برای استفاده از این منبع عظیم انرژی ارائه می دهد. وی سیلندر‌های چند محوری را طراحی کرده است که با بست‌های آزاد و گشادی به هم متصل شده اند. وسایل دیگر که برای این منظور ساخته شده اند، چون در یک جهت کار می کنند معمولا به صورت خطی‌ طراحی می شوند. نکته اصلی‌ این طراحی در این است که از هیچ نوع جریان آبی نمی‌گذرد و از هر جهتی‌ که بیاید از آن استفاده کرده که انرژی تولید کند. این نوع ساختار انعطاف پذیر نه تنها باعث می شود انرژی بیشتری جذب و تولید شود بلکه باعث می شود این وسیله دوام بیشتری در برابر امواج پرقدرت اقیانوس داشته باشد.


این سیلندر‌ها حاوی یک اهرم هیدرولیکی می باشند که با حرکت موّاج بالا و پایین رفته و فشار ایجاد می کنند. این فشار یک موتور هیدرولیکی و ژنراتور را به حرکت در می آورد و این انرژی از طریق یک سیستم سیم کشی زیر آبی به زمین‌های ساحلی انتقال می‌یابد. این ایده زمانی‌ به ذهن Etherington رسید که وی در سواحل کمبری مشغول به موج سواری بود و متوجه نیروی شدید امواج اقیانوس شد.


این طرح جایزه James Dyson در بخش انگلستان را به خود اختصاص داده است و اکنون برای شرکت در رقابت جهانی‌ این مسابقه آماده می شود. این طراح قصد دارد از هر نوع جایزه مادی که دریافت می‌کند برای ساخت دومین پروتوتایپ خود استفاده کند و آن را در مرکز انرژی نیروی دریای اروپا که در اسکاتلند قرار دارد آزمایش نماید.


در حال حاضر وی فقط این وسیله را در آزمایشگاه‌ها امتحان نموده‌ است اما زمان زیادی برای آزمایش و بهبود این محصول در پیش روی این طراح قرار دارد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

IBM THINK Blog

عنوان: IBM THINK Blog موضوع: تکنولوژی آدرس وب‌سایت: www.ibm.com/blogs/think توضیحات تکمیلی: آقای Michael Zimmerman سردبیر سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *