خانه / اخبار / سه چرخه ای از جنس بامبو

سه چرخه ای از جنس بامبو

Ajiro یک ایده کاملا جدید

ایده این چرخ هم نحوه طرز تفکر ما نسبت به سیستم‌های حمل و نقل و هم راه و روش‌هایی که ما وسایل نقلیه خود را می سازیم را مورد بازنگری قرار می دهد.

این سه چرخه که توسط Alexander Vittouris دانشجوی دانشگاه Monash طراحی شده است از یک روش تولیدی و ساخت خاص استفاده می‌کند که هیچ نوع آلودگی را وارد محیط زیست نمی کند. دراین روش بامبو به کار گرفته شده در این وسیله در زمان رویش از زمین وارد یک قالب خاص شده و به شکل مورد نظر در می آید.

طراح روزی را مجسم می نماید که مزرعه ی از بامبوها در حال شکل دادن اتاقک این سه چرخه‌ها هستند. این سه چرخه ها تنها به یک سری عملیات بسیار ساده و مختصر نیاز دارند که از قبل از ورود به خیابان‌ها و به کارگیری باید بر روی آنها پیاده شود.

به نقل از طراح، این وسیله نقلیه روشی است برای بازنگری محصولاتی که ما طراحی و خلق می‌کنیم. به جای اینکه به قدرت و انرژی کارخانه‌ها نیاز داشته باشیم تا قطعات وسایل نقلیه ما را شکل دهند می‌توان بر طبیعت و انرژی‌های آن تکیه کرد.

این وسیله توسط نیروی کاربر و در هنگام پدال زدن شارژ می شود و همچنین یک منبع ذخیره انرژی دارد که می تواند انرژی مازاد را برای استفاده در زمان‌های دیگر ذخیره نماید. این وسیله همچنین یک سایه‌ بان زنده برای کاربر ایجاد کرده و صندلی آن از ساقه‌های به هم بافته شده بامبو ساخته شده است.

پس از پایان عمر مصرفی این سه چرخه اسکلت بامبویی آن می تواند مورد استفاده مجدد قرار بگیرد و از آن در چرخ‌های بعدی استفاده شود.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا که مدتی قبل توسط ایلان ماسک (Elon …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *