خانه / اخبار / سرنگ خودکار طراحی شرکت مشاوره کمبریج

سرنگ خودکار طراحی شرکت مشاوره کمبریج

شرکت مشاوره کمبریج، Cambridge Consultants، کانسپت جدیدی برای سرنگ خودکار، خلق کرده است که از لحاظ ارگونومیکی به شکلی طراحی شده که بتوان آن را براحتی در دست گرفت و استفاده کرد. کافی است کاربر فلکسی جت(Flexi-ject) را که براحتی در دست جا می شود، روی پوست خود فشار دهد تا ml1 از دارو به او تزریق شود، به جای اینکه سعی کند به طور همزمان هم آن را در دست خود و در موقعیت درست نگه دارد و هم دکمه ای را فشار دهد.


سرنگ های خودکار برای طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شود از جمله آرتریت روماتوئید و اسکلروز چندگانه (Rheumatoid Arthritis and Multiple Sclerosis). شروع آرتریت روماتوئید معمولا در سنین ۴۰-۶۰ سالگی بوده و در ۰.۵٪ -۱ ٪ از جمعیت بزرگسال شایع است. با افزایش سن جمعیت در بسیاری از کشورهای غربی، تعداد مبتلایان بالقوه به این بیماری نیز به سرعت افزایش می یابد.


برای خلق دستگاهی که به طور قابل توجهی از سرنگ های موجود جمع و جورتر باشد، تیم مربوط در شرکت مشاوره کمبریج یک مکانیزم ماشه ای مکانیکی منحصر به فرد با بسته و پوشش اولیه منعطف، به نام فلکسی مد (Fleximed) را با همکاری Neopac، پیشرو در ساخت high barrier tubes، طراحی کرد. با کنار گذاشتن شکل اولیه شیشه ای سرنگ ها، و سعی در طراحی شکلی منعطف تر، تیم طراحی فرصتی برای تفکر دوباره در مورد ظاهر و احساسی که برای کاربر خواهد داشت پیدا کردند تا محصول ظاهر ارگونومیکی قوی پیدا کند. تیم طراحی تخمین می زند که دستگاه می تواند با قیمتی کمتر از $ ۵ برای هر واحد تولید شود، که باعث می شود آن را به محصولی رقابتی در بین محصولات موجود در بازار تبدیل کند.

این محصول، کمی بیشتر از ۱۱ سانتی متر طول دارد و به گونه ای طراحی شده است که در جیب و یا در کیف دستی کاربران جا بگیرد، بنابراین می تواند به بهبود استفاده از داروی این بیماری سخت در زندگی روزمره بیماران کمک کند.


در طراحی فلکسی جت سعی شده است که براحتی بتوان از آن در چهار مرحله استفاده کرد: باز کردن- پر کردن تیوب فلکسی مد- بستن- استفاده کردن. باز کردن و بستن درب محصول قسمت های مکانیکی آن را دوباره تنظیم می کند و با این کار دستگاه برای فشارداده شدن روی پوست فعال می شود. شکل تخم مرغی آن باعث می شود که براحتی و با استواری در دست گرفته شود. این نکته برای برخی از بیماران که مشکلات کنترل عضله و یا دردهای مفاصل دارند بسیار مهم است.

این طرح همچنین شامل توانایی تغییر عمق سوزن (بسته به اینکه بر روی چه بخشی از بدن استفاده می شود) و شاخص پایان دوز، برای اطمینان بخشیدن به کاربران است، که بدانند به درستی دوز کامل دارو را دریافت کرده اند. برخلاف سرنگ های موجود که در حال حاضر برای این بیماران استفاده می شود، فلکسی جت طوری طراحی شده است تا دوباره با استفاده از دوز دارویی که به صورت جداگانه و از پیش بسته بندی شده موجود است، استفاده شود به این ترتیب ضایعات را می توان به حداقل رساند که باعث کاهش هزینه در هر دوز نیز می شود.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *