خانه / اخبار / رونمایی بیل گیتس از عطر‌ ی که با آن دیگر بوی بد محیط آزارتان نمی‌دهد

رونمایی بیل گیتس از عطر‌ ی که با آن دیگر بوی بد محیط آزارتان نمی‌دهد

بنیاد بیل و ملیندا گیتس با همکاری گروهی از محققان فعال در تولید عطر و اسانس اقدام به تولید عطری منحصر به کردند که با استشمام آن دیگر هیچ بوی زننده‌ای در بینی تشخیص داده نمی‌شود.
عملکرد عطر جدید به گونه‌ای است که پس از استشمام مستقیما بر سلول‌های گیرنده بویایی در بینی اثر گذاشته و از تشخیص بوهای زننده جلوگیری می‌کند.


این عطر درست مشابه هدفون‌های محافظ ورود امواج صوتی اضافی از محیط به گوش درونی عمل ‌می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از تشخیص بوهای زننده در بینی عطر جدید را از بدترین بوی زننده موجود تولید کردند و با افزودن مواد اضافی استشمام آن را امکان پذیر ساختند.
هدف اصلی بنیاد بیل و ملیندا گیتس از سرمایه‌گذاری در تولید عطر جدید، بهسازی وضعیت سرویس‌های بهداشتی عمومی در کشورهای در حال توسعه برای جذب بیشتر مردم برای استفاده از آنها است.
محققان همچنین برای عطر جدید نوعی خنثی کننده نیز تولید کردند که با استشمام آن وضعیت بویایی به حالت اولیه باز می‌گردد.
بیل گیتس در مورد عملکرد عطر جدید عنوان کرد: مواد موجود در این عطر توسط شرکت معروف عطرسازی سوئیسی “Firmenich” ساخته شده که گیرنده‌های مسؤول دریافت بوهای زننده را به سرعت غیرفعال می‌کند.
وی در ادامه افزود: در بینی انسان بیش از ۳۵۰ گیرنده بویایی وجود دارد که تنها بخش اندکی از آنها قادر به تشخیص بوهای زننده و نامطبوع هستند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *