خانه / اخبار / رازی درباره آدمک های لگو

رازی درباره آدمک های لگو

آیا تابحال فکر کرده اید که چرا آدمک های کوچک لگو، یک سوراخ بالای سرشان دارند؟


برای اینکه با قطعات لگو چفت بشوند؟ برای اینکه کلاه‌های مختلف به سر آنها چفت بشود؟ نه. در حقیقت، سر این آدمک‌ها به این گونه طراحی شده است که اگر در گلوی کودکان گیر کنند راه هوا را نبسته و هوا از داخل این سوراخ عبور کند.

آدمک‌های کوچک لگو یکی‌ از سمبلیک‌ترین اسباب بازی‌های دنیا هستند اما یک چیز عجیبی‌ در مورد طراحی آنها وجود دارد و آنهم یک سوراخ بزرگ در سر این آدمک هاست. دلیل وجود این سوراخ برای بسیاری از مردم یک معما است. بعضی‌ می‌گویند برای این است که سر این آدمک‌ها رو به قطعات لگو بچسبانیم، اما چرا یک نفر باید سر یک آدمک رو به یک آجر لگو وصل کند؟

همانطور که متخصصان لگو می‌گویند آنها سر این آدمک‌ها را طوری طراحی کرده اند که به صورت یک لوله باشد و در صورتی‌ که کودکان آنها را قورت دهند موجب خفگی آنها نشوند. و قسمت زیباتر داستان این آدمک‌ها در این است که آنها نه به خاطر اینکه به شکل‌های مختلف دزد دریای، آتش نشان و فضانورد در می‌آیند بلکه به خاطر اینکه برای کودکان بی‌ خطر هستند معروف شده اند.

در طراحی این آدمک‌ها شرکت لگو دانش طراحی را نادیده گرفته‌است: اول اینکه یک قطعه به محصول اضافه کرده اند. دوم اینکه به شدت این بخش اضافه شده را مشخص نموده‌ است طوری که اولین چیزی که در این آدمک‌ها به چشم می‌خورد سوراخ روی سر آنهاست. و سوم اینکه هرگز این بخش اضافه و مزایای آن تبلیغ نشده و به چشم مشتریان نیامده است. در نهایت همین قطعه اضافه خودش به مهم‌ترین بخش هویت و برند لگو تبدیل شده است. و باید به یاد داشت که این آدمک‌ها اگر برای کودکان خطرناک بودند این قدر معروف و ماندگار نمی شدند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

عکس‌های جدید از طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو

طراح ژاپنی Tokujin Yoshioka عکس‌های جدیدی از جزئیات طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو منتشر کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *