خانه / اخبار / دوچرخه و ایستگاه های هوشمند شهری طهران – آلن پطروسیان

دوچرخه و ایستگاه های هوشمند شهری طهران – آلن پطروسیان

پروژه دوچرخه هوشمند شهری و ایستگاه های هوشمند دوچرخه ” طهران دوچرخ ” که از سال ۱۳۸۹ توسط آلن پتروسیان آغاز گردیده در حال حاضر (پس از اتمام مراحل اصلی طرح) در مرحله جذب سرمایه گذار شخصی است و این وقفه بوجود آمده به دلیل آن است که طراح این پروژه (آلن پطروسیان) از پیش قدم شدن خود شهرداری ها پس از ۳ سال دوندگی کاملا قطع امید کرده است و ایمان دارد که این پروژه را بالاخره اجرایی خواهد نمود.
این پروژه با هدف القا فرهنگ دوچرخه سواری بواسطه تاتیر گذاری خوشایند بصری و فرهنگی ,ایجاد سلامت روحی و فیزیکی و تاثیرات مستقیم درهزینه های روزانه شهروندان, امکان تقلیل مصرف سوخت و آلاینده ها و دستیابی به شهری پاک پایه گذاری شده و طراح آن نیز با فراهم آوردن شرایط زیر در صدد محقق کردن آن بوده اند.
” ایستگاه های هوشمند دوچرخه ” در بخش طراحی با الهام گیری از تاریخ هنر و فرهنگ ایران و همچنین اقلیم و مسائل ایمنی تهران و در بخش های دیگر، شبکه ای فیزیکی و نرم افزاری برای اتصال محلات به ایستگاه های اتوبوس، مترو، فروشگاه های شهروند، شهرکتاب و میادین، شعب بانک شهر، موزه، پارک ها، گردشگاه ها و اماکن شهرداری، بیمارستان ها، دانشگاه و مدارس، ادارات و مناطق تجاری و بازار و …. طراحی گردیده تا شهروندان تهرانی با بکارگیری از (کارت های هوشمند عضویت) “بطور ۲۴ ساعته خودکار” نه تنها امکان استفاده از وسیله نقلیه پاک (دوچرخه) جهت دستیابی به راندمان بالا در زندگی را پیدا می کنند بلکه به نسبت مصرف روزانه ثبت شده در کارت هوشمند (بطور خودکار) قادر به بهره مندی از خدمات ویژه و تخفیف در هزینه های روزمره بواسطه پایانه های بانک مشارکت کننده موجود در فروشگاه ها و اماکن نامبرده نیز می گردند.


مشخصات تکمیلی این طرح)
۱- قابل نصب در اکثر محلات .
۲- فاقد نیروی انسانی .
۳- دارای ترمینال شارژ کارت اعتباری تهران دوچرخ و نرم افزار ارایه اطلاعات و نقشه شهر .
۴- مجهز به دستگاه وندینگ ماشین جهت فروش ۲۴ ساعته خوراکی، نوشیدنی های سالم ورزشی، تجهیزات فنی و جانبی دوچرخه بطور خودکار .
۵- تابلوی فلکسی فیس تبلیغاتی بر روی پیشانی دو طرف ایستگاه جهت جذب آگهی.
۶- پنل جذب تبلیغات بر روی هر دوچرخه.
۷- حافظه داخلی دوجرخه جهت ثبت کارکرد دوچرخه بر روی کارت هوشمند هر مصرف کننده.
۸- قابلیت نصب GPS در فاز های بعدی پروژه جهت موارد ایمنی و مسیر یابی.

به گفته آلن طراح این پروژه، هدف اصلی آن، حرکت به سمت زندگی پاک در شرایطی است که شهرهای بزرگ این سرزمین روزانه بیش از پیش آلوده و ناامن برای زندگی می گردند. آلن پطروسیان فارغ التحصیل گرایش طراحی وسایل نقلیه است و مدت ها است که در این زمینه در ایران فعالیت می کند، وی فرزند اولین قهرمان اتومبیلرانی ایران “ادیک پطروسیان” به سال ۱۳۴۰ است و بگفته خود، با اینکه ژنتیک اش با اتومبیل شکل گرفته و در خون اش عشق طراحی اتومبیل می جوشد، این روز ها نسبت به وضیعت اضطراری ترافیک، همه توان خود را صرف هدف خود یعنی، پروژه دوچرخهء هوشمند شهری و ایستگاه های هوشمند دوچرخه برای تهران و ایران نموده است.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *