خانه / اخبار / درخشش دو تیم ایرانی در Red Dot 2012

درخشش دو تیم ایرانی در Red Dot 2012

طرح مبلمان سه-تکه “کربن” طراحی شده توسط گروه طراحی Fernishizo (ندا فیلی، محمدحسین قادری) ، توانست در بخش محصولات تولیدی مسابقه بزرگ Red Dot 2012 جزو برگزیدگان قرار گیرد و اعتبار ارزشمند این مسابقه را بخود اختصاص دهد.


این طرح که دارای خطوط شکسته و نقاط تیز طراحی است یادآور فرم های هندسی و یا الماس گونه است. این مبل با فضاهای مختلفی که برای کاربر فراهم کرده به او امکان فراهم آوردن راحتی در موقعیت ها مختلف نشستن را می دهد، حالت هایی چون نشسته، درازکش، خوابیده و غیره.

هیأت داوران این مسابقه درباره این طرح گفته است:” این طرح مدرن و پویا طراحی شده و دارای جذابیت های سمبلیک و احساسگرایانه است”.

طرح دیگری نیز که توسط تعدادی از دانشجویان ایرانی (۵ نفر) از دانشگاه آزاد واحد هنر-معماری در بخش Design Concept ارائه گردیده بود، توانست عنوان برگزیده را به خود اختصاص دهد.


این طرح که یک ایده در سیستم های شارژ دستگاه های الکتریکی است، این قابلیت را برای دستگاه ها بوجود می آورد که پس از شارژ شدن و قطع دستگاه از شارژر، انرژی الکتریکی اضافی توسط شارژر که همچنان به برق است مصرف نگردد. بسیاری از کاربران مطلع نیستند که مقدار اندکی انرژی الکتریکی همچنان پس از قطع دستگاه از شارژر، به هدر می رود. این ایده می تواند صرفه جویی بسیار زیادی را برای کاربران و در نهایت بخش مولد انرژی الکتریکی ایجاد کند.

این طرح توسط سهیل قیامی، کوروش مهدوی، المیرا چراغی، صبا صبور صادق زاده و یسنا کلانتر با عنوان PowerCutter برای مسابقه Red Dot / Design Concept 2012 ارائه گریده است.

گزارشگر طراحی صنعتی این موفقیت را به تمامی این عزیزان و جامعه طراحی صنعتی ایران تبریک عرض می نماید.

منبع + و +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

عکس‌های جدید از طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو

طراح ژاپنی Tokujin Yoshioka عکس‌های جدیدی از جزئیات طراحی مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو منتشر کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *