خانه / اخبار / خودرو شهری هوندا – Micro Commuter

خودرو شهری هوندا – Micro Commuter

“میکرو مسافر” هوندا ، یک خودرو مفهومی سه نفره است که با توجه به طراحی و تکنولوژی بکار رفته در آن، برای نیاز روزانه شهروندان طراحی شده است.


این وسیله نقلیه حدود ۲.۵ متر طول، ۱.۳ عرض و ۱.۵ متر ارتفاع دارد. ابعاد در نظر گرفته شده برای این خودرو کمی کوچکتر از خودرو اسمارت (Smart) است. منبع تأمین انرژی این وسیله نقلیه یک باطری ۳.۳ kwh‌ لیتیوم-یون است که نیروی مورد نیاز موتور ۱۶.۷ kw آن را تأمین می کند.
این خودرو با نیروی محرک خود می تواند سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت (۳۷مایل) را تجربه کند و برای رسیدن به شارژ کامل، این باطری نیاز به یک ساعت برق ۲۰۰ ولت خواهد داشت.


طراحی داخلی آن بگونه ایست که یک راننده در جلو (وسط) قرار دارد و دو نفر در پشت آن قرار می گیرند. داشبورد جلوی راننده در این خودرو دارای دو دسته برای هدایت خودرو است، همچنین دیگر امکانات مورد نیاز راننده بر روی یک گوشی هوشمند برروی صفحه جلوی راننده (داشبورد) قرار دارد.



باطری “میکرو مسافر” در عقب خودرو و بگونه ای طراحی شده که قابلیت جداشدن از وسیله نقلیه و متصل شدن به دیگر وسایل الکتریکی را نیز دارا می باشد. در طراحی این خودرو هماهنگی و تلفیق با موتور “کومپو” (motor compo) جزو اصول اصلی طراحی آن بوده است.


بافت و طرح داخلی و خارجی این وسیله نقلیه از طریق طرح های دوبعدی که به کامپیوتر مرکزی آن داده می شود قابل تغییر و مطابقت با سلیقه کاربر می باشد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *