خانه / اخبار / خودروهای الکتریکی در راه تولید انبوه – Visio.M

خودروهای الکتریکی در راه تولید انبوه – Visio.M

امروزه ایده تولید خودورهای الکتریکی که از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کنند، ایده ی بسیار جذابی برای بسیاری از طراحان و تولید کنندگان، برای استفاده در محیط های شهری می باشد. با این وجود تاکنون اغلب ایده های ارائه شده، یا بسیار سنگین بوده و یا قیمت بسیار بالایی داشته اند و یا بسیاری از معیارها و استاندارد های مورد نیاز را تأمین نمی کردند.


پروژه Visio.M یک تحقیق میان رشته ای جدید است که توسط دانشگاه Technische Universitaet Muenchen و همراهی بسیاری از شرکت ها و مهندسین خودروسازی با هدف تولید یک طرح مناسب از یک خودروی الکتریکی که بتواند هم ارزان، کارآمد و هم ایمن باشد را ارائه کند.


این طرح با معیارهایی که بتواند در نهایت یک خودرو ۴۰۰ کیلوگرمی (بدون وزن باتری)، با قدرت ۱۵ کیلووات که بتواند استاندارد های اروپایی L7 را تأمین کند، در حال تحقیق و پیگیری است.


این پروژه برای تحقیقات خود از دولت آلمان (German Federal Ministry) ، در حدود ۱۰.۸ میلیون یورو دریافت کرده است. تیم رهبری و هدایت این پروژه برعهده شرکت BMW AG است.


اولین طرح ارائه شده توسط این مجموعه کنسرسیوم تحقیقاتی پروتوتایپ مدل MUTE‌ است که برای ارزیابی ایمنی ، انرژی حرکتی و ذخیره باتری و در عین حال ارتقاء خلاقیت در مدل های بعدی در راستای تولید انبوه بکار گرفته می شود.

در انجام این پروژه توجه ویژه ای به ایمنی شده است. علیرغم وزن بسیار کم این خودرو ایمنی در حد خودروهای معمول بسیار سنگین به شما ارائه خواهد داد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا که مدتی قبل توسط ایلان ماسک (Elon …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *