خانه / اخبار / حضور آرش شیرین باب در تیم برگزیده مسابقه Core77

حضور آرش شیرین باب در تیم برگزیده مسابقه Core77

پروژه SPARK جزو طرح های برگزیده دانشجویی از طرف هیئت ژوری Core77 در مسابقه ۲۰۱۱ شناخته شده است که آقای آرش شیرین باب جزو تیم طراحی آن بوده اند.

مشخصات پروژه:
طراحان: Paula Kuhn, Alex Scott, Shira Kates, Arash Shirinbab, Amy Gustincic
محل طراحی: اوکلند، کالیفرنیا، آمریکا
موضوع: طراحی در جهت بهبود شرایط اجتماعی
جایزه: برگزیده در بخش دانشجویی
عنوان: پروژه SPARK

توضیح پروژه:
تحقیقات امروزه مشخص کرده که بویژه در ممالک و جوامع غربی افراد در حال از دست دادن ارتباط خود با یکدیگر هستند. این بدین معناست که در این جوامع، ارتباط زیادی بین همسایگان وجود ندارد و این مسئله باعث بوجود آمدن بسیاری معضلات مانند تنهایی، انزوا، افسردگی و … شده است. این عدم وجود ارتباط بطور مثال بین همسایگان در یک محله یا ساختمان، باعث ایجاد آثار منفی بر روی جامعه نیز می گردد مانند ایجاد فردگرایی، الیناسیون، خشونت و … و این جریان در نهایت به سمت کاهش کیفیت زندگی سوق پیدا خواهد کرد.

مردم می گویند که همسایگان خود را نمی شناسند ولی از طرفی علاقه مند و نیازمند شناخت آنها هستند. اگر افراد با همسایگان خود ارتباط بیشتری داشته باشند،‌در نهایت خواهند توانست حداقل از احساس امنیت بیشتری برخوردار باشند.

SPARK یک پروژه ارتباط دهنده افراد محلی است که باعث ایجاد ارتباط بهتر و پایدار تر بین همسایگان و افراد ساکن در محله می گردد. این پروژه یک جامعه همسایگی خلق می کند که ما از حضور آن بی اطلاع بوده ایم. در واقع این طرح یک نرم افزار مجازی است که از طریق ارتباطات کامپیوتری افراد را بیکدیگر متصل می کند و همسایگان می توانند با اتصال به این برنامه با افراد دیگر در محله ارتباط داشته باشند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب معدنی

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *