خانه / اخبار / جعبه کمک‌های اولیه برای شرایط اضطرار

جعبه کمک‌های اولیه برای شرایط اضطرار

Gabriele Meldaikyte که اخیراً از کالج سلطنتی هنر لندن فارغ التحصیل شده است، حدود یک سال است که در زمینه شرایطی که کاربران مجبور به استفاده از یک دست‌شان هستند مشغول به تحقیق است. وی تحقیق خود را با کندوکاو در زمینه بسته بندی‌های که به سختی با یک دست باز می شوند آغاز کرد، و یا حتی مواردی که استفاده دو دست نیز کافی‌ نیست و کاربران مجبور به استفاده از اعضا دیگر بدنشان همچون دندان‌های‌شان می شوند را بررسی نمود.


اول شرایط غیر اضطراری را بررسی می‌کنیم. لحظات بسیار زیادی در زندگی‌ روزمره ما اتفاق می‌افتد که ما باید با استفاده از یک دست کارهای دشواری را انجام دهیم. مثلا با یک دست نوزادی را بغل کرده ایم و با دست دیگر مشغول گرم کردن غذایش بر روی گاز هستیم، یا اینکه با یک دست قابلمه غذا را جابجا کرده و با دست دیگر می‌خواهیم یک بسته را باز کنیم. محصولاتی که برای استفاده با یک دست طراحی می شوند نه تنها زندگی‌ معلولین را آسان تر می‌کنند بلکه زندگی‌ روزمره کاربران عادی را هم تسهیل می نماید.


این طراح جوان مجموع هایی از این داستان‌ها را برای تحقیقاتش جمع آوری کرد و در این میان متوجه شد که محصولاتی که برای کمک‌های اولیه طراحی شده اند بیشترین مشکلات را به همراه دارند.


با تمرکز بر روی محصولات موجود در بازار وی متوجه شد که این محصولات خیلی‌ وقت است که بازنگری نشده اند و در میان کیت‌های کمک‌های اولیه چیزهایی وجود دارد که نه تنها کمکی‌ به کاربر نمی کند بلکه ممکن است برای او خطر ساز هم باشد. به عنوان مثل وجود سنجاق‌های قفلی، اگر این سنجاق‌ها در شرایط اضطرار به روی زمین بریزد ممکن است که مشکلات دیگری را نیز برای کاربر ایجاد نماید. اما مهمترین مشکلی‌ که طراح با آن برخورد کرد عدم وجود یک سیستم هماهنگ در این کیت‌های کمک‌های اولیه بود.


مغز انسان وقتی‌ که در حال دریافت احساس درد و یا در شرایط اضطرار است فرمان‌های فوری صادر می‌کند که با رفتار‌های روزمره کاربر در شرایط عادی فرق می‌کند. این طراح جوان برای اینکه بتواند این شرایط را بهتر درک کند، یک دوره کمک‌های اولیه را پشت سر گذاشت و به این نتیجه رسید که باید راه‌های جدیدی را ابداع کند که به این واکنش‌های فوری مغز به سرعت پاسخگو باشد. تمام اجسامی که در کیت های کمک‌های اولیه وی قرار گرفته اند طوری طراحی شده اند که، به سرعت و با یک دست باز شده و مورد استفاده قرار گیرند.


تمام اجسام داخل این کیت از نظر رنگی‌ کد بندی شده اند: رنگ زرد برای تاول‌ها و سوختگی ها، رنگ نارنجی برای زخم‌های کوچک و سطحی، و رنگ قرمز برای زخم‌های عمیق و بریدگی‌های شدید. این رنگها بسیار گویا بوده و به سرعت کاربر را به گروه مدّ نظر هدایت می‌نمایند، با این حال طراح در هر بخش به صورت تصویری اطلاعات بیشتری را در زمینه درمان برای کاربر فراهم نموده‌ است.


در حال حاضر این کیت فقط در حد یک پروتوتایپ است اما هدف اصلی‌ این محصول این است که ما را به تفکر دوباره در زمینه ارتباط ما با محصولات وا دارد، به ویژه در شرایط اضطراری که کاربر به دنبال راه حلی سریع برای درمان و کاهش درد می‌باشد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *