خانه / اخبار / تی‌ شرت ۲۰۰ دلاری نمی‌گذارد که قوز کنید

تی‌ شرت ۲۰۰ دلاری نمی‌گذارد که قوز کنید

به هر دوره تاریخ طراحی لباس که نگاه کنیم می بینیم که، طراحان از هر وسیله‌ای استفاده کرده اند از کرست ها گرفته تا بست و بند‌های فلزی که جلوی قوز کردن پوشنده را بگیرند و از خم شدن ستون فقرات وی جلوگیری کنند. این مشکل همچنان پا بر جا است و راه حل‌های پیشگیری و مقابله با آن تا به حال چندان زیبا و جذاب نبوده اند. اما بالاخره یک استودیو طراحی لباس پاریسی، Up Couture راه‌حلی را برای این مشکل طراحی نموده است که بسیار شیک و تقریبا ناپیدا است و این راه حل چیزی نیست جز اولین تی‌ شرت دنیا که از قوز کردن جلوگیری می‌کند.

بر خلاف تمامی‌ راه حل‌های موجود، این تی‌ شرت از هیچ نوع بند و بست فلزی برای صاف نگاه داشتن ستون فقرات استفاده نمی کند. بلکه، این تیشرت از یک سری بند‌های لاستیکی ویژه که به این تی‌ شرت دوخته می شوند استفاده می‌کند. این بند‌های لاستیکی همچون یک عدد ۸ انگلیسی‌ به دور بازوی پوشنده می پیچند. ترکیب بندی ویژه این بند‌ها باعث می گردد که شانه‌ها حمایت کافی‌ داشته باشند و به پوشنده کمک کنند که قوز نکرده و صاف بایستد.

این بند‌های لاستیکی کاربر را مجبور نمی کنند که راست بایستد که در طولانی مدت باعث ضعیف شدن عضلات پشت می شود، بلکه هروقت که شانه‌‌های کاربر از موقعیت درست خود خارج می شوند به کاربر فشار می‌آورند که به موقعیت صاف و درست خود بازگردد.

به گفته طراح، Neda Naef این تیشرت‌ها با گذر زمان کاربر را تشویق می کنند که در وضعیت های بهتری قرار بگیرند بدون اینکه از خاصیت الاستیکی آنها کم بشود. البته برای قوز نکردن باید هزینه بالایی هم پرداخت: ۲۰۰ دلار برای یک تیشرت!

البته بستگی به میزان قوز کردن شما، این تیشرت ممکن است خیلی‌ هم ارزشمند باشد و شما را از این که یک عمر از درد پشت و ستون فقرات رنج ببری برهاند و یا همچنین از اینکه بطور مداوم اطرافیان به شما تذکر بدهند که “قوز نکن” نجات بدهد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *