خانه / اخبار / تکنولوژی پلاستیک های حبابدار

تکنولوژی پلاستیک های حبابدار

کمپانی فورد تکنولوژی حباب دار را مورد مطالعه و بررسی‌ قرار می دهد که بتواند ماشین‌های آینده خود را ۱۰% سبک تر و با بهره‏وری بیشتری بسازد.

شرکت فورد به تحقیق و بررسی‌ تکنولوژی جدیدی می‌پردازد که توسط آزمایشگاه MIT تولید شده و می‏تواند باعث سبک تر شدن خود رو‌های آینده گردد و در نتیجه سوخت کمتری مصرف کنند. این تکنولوژی که در حال حاضر متعلق به Trexel می‌باشد و MUcell نامیده می‏شود، برپایه این ایده کار می‌کند که یک گاز مانند کربن یا نیتروژن در هنگام فرآیند ریخته‏گری به داخل پلاستیک تزریق شود. با وارد کردن میلیون‌ها حباب غیر همسان به داخل قطعات پلاستیکی، این قطعات بسیار سبک تر خواهند شد در حالیکه همچنان مقاومت و ویژگی‌های استحکامی خود را حفظ می‏نمایند.

شرکت فورد پیش‏بینی‌ می‌کند که از طریق Mucell می‌توان ماشین‌های آینده را تا حدود ۱۰% سبک تر ساخت. فورد امیدوار است که بتواند این تکنولوژی را تا سال ۲۰۲۰ در تمام خودرو‌های خود به کار گیرد.
اگرچه این تکنولوژی ماشین‌ها را سبک تر می‏سازد اما هنوز هیچ اطلاعی در مورد اینکه به چه میزان در کاهش مصرف سوخت تاثیر گذار خواهد بود در دسترس نیست.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

IBM THINK Blog

عنوان: IBM THINK Blog موضوع: تکنولوژی آدرس وب‌سایت: www.ibm.com/blogs/think توضیحات تکمیلی: آقای Michael Zimmerman سردبیر سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *