خانه / اخبار / توربین بادی که در کیف کوله پشتی‌ هم جا می‌گیرد

توربین بادی که در کیف کوله پشتی‌ هم جا می‌گیرد

این پروژه که اخیرا در حال جمع آوری پول از طریق Kick starter می‌باشد، D3AirEnergy نام دارد. این توربین بادی آنقدر کوچک است که می‌توان آن را به راحتی‌ با خود حمل کرده، به کوه و بیابان برده، روی سقف گذاشته، و یا حتی لبه پنجره قرار داد که از نیروی باد انژری تولید کند. از انرژی تولیدی این توربین می‌توان برای شارژ کردن لپ تاپ، موبایل و یا سایر وسایل برقی‌ کوچک استفاده کرد و یا حتی انرژی آن را به شبکه برق خانه برگرداند تا در مصارف خانگی از آن استفاده شود. برای سرهم کردن این وسیله هیچ ابزاری نیاز نیست. طراحان این وسیله که در حال حاضر در یک شرکت چاپ سه بعدی کار می کنند قصد دارند که در پایان تولید این توربین تمام طرح‌های آن را به صورت آزادانه در اختیار عموم قرار دهند تا هر کس بتواند بنا به نحوه استفاده خود پره‌های این توربین را طراحی کرده و طرح آن را بهبود بخشد. این طراحان مدیون چاپ سه بعدی هستند که طراحی و مدل سازی وسایلی‌ همچون این توربین را برای همگان ساده و قابل دسترس ساخته است.

فرم عمودی پره‌های این توربین طوری طراحی شده است که بتواند بیشترین استفاده از جریان‌های خفیف باد را داشته باشد. پروتوتایپ حاضر قادر به تولید انرژی کافی‌ برای روشن نگاه داشتن یک لامپ را دارد، اما هدف نهایی این طراحان تولید ۳۰۰ وات انرژی است که بتوان از آن برای شارژ کردن کامپیوتر و سایر دستگاه‌های بزرگ برقی‌ استفاده کرد.

کسانیکه دست به آچار هستند می توانند یکسری وسایل الکتریکی خریده و این پره‌ها را نیز چاپ سه بعدی کرده و این توربین را سر هم کنند. بقیه نیز می توانند، یک کیت آماده را سفارش دهند که شامل همه قطعات توربین می‌باشد اما چندان هم ارز‌ن نیست: حدود ۴۸۰ دلار. البته می‌توان گفت که این توربین در دراز مدت هزینه خود را پرداخت خواهد کرد چون باعث کاهش قبض‌های برق می‌شود.

این کمپانی همچنین قصد دارد که تعدادی از این توربین‌ها را به مناطق روستایی در آفریقا که به شبکه برق شهری دسترسی‌ ندارند اهدا نماید. این توربین‌ها همچنین می تواند وسیله بسیار کارآمدی برای تولید برق در دوران بحران‌های طبیعی باشند.

منبع

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *