خانه / جعبه دانش / معرفی کتاب / کتاب فارسی / تفکر طراحی در کسب و کار

تفکر طراحی در کسب و کار

نویسنده: جین لیدکا، تیم اگیلوی

مترجم: مرتضی خضری پور

تاریخ انتشار: تابستان ۱۳۹۶

انتشارات: آریاناقلم

آدم ها چرا کار می کنند؟ سؤالی ساده که پاسخ دادن به آن ساده نیست. اولین پاسخی که به ذهن بسیاری از ما می رسد «پول» است. آدم ها کار می کنند که درآمد داشته باشند. پاسخ درستی است اما خیلی ها کارهایی می کنند که آن کارها درآمد زیادی ندارند، مثلاً فعالیت های مدنی یا خیرخواهانه . خیلیها هم هستند که ثروت زیادی دارند و به کار نیاز ندارند اما هرروز صبح شال و کلاه می کنند و مشتاقانه سرکار می روند. پس آدمها فقط برای پول کار نمی کنند. منزلت اجتماعی و اعتبار در جامعه هم دلیل دیگری است که خیلی ها برای کار کردن دارند. ادمها دوست دارند که تحسین شوند و موقعیتشان در جامعه موجب افتخار باشد. اما این هم به تنهایی کافی نیست. در کنار پول و منزلت ، یک دلیل دیگر هم برای کار کردن وجود دارد که تا همین اواخر کمتر دربارهٔ آن صحبت می شد. آدمها کار می کنند چون احتمالاً از کاری که انجام می دهند «لذت» میبرند. این کتاب برای کسانی است که از کار فقط به دنبال درآمد و اعتبار نیستند بلکه می خواهند از کاری که انجام می دهند لذت هم ببرند. اگر از آن دسته افرادی هستید که فقط برای پول کار می کنید یا فقط دنبال تحسین و پرستیژهستید احتمالاً این کتاب برای شما جذاب نخواهد بود. اما اگر از کارتان لذت می برید در هر شغلی که باشید این کتاب برای شما خواندنی و لذت بخشی است.

طراحان فردا را به وجود می آورند؛ چیزی خلق می کنند که وجود ندارد. برای دستیابی به رشد، باید چیزی در آینده خلق کنیم که با زمان حال فرق کند. اساساً آینده‌های تاثیرگذار و قدرتمند به ندرت از طریق تجزیه و تحلیل کشف می‌شوند. ضرورت استفاده از تفکر دیزاین به معنای بی فایده بودن رویکردهای مرسوم در کسب و کار نیست، بلکه این جعبه ابزار جدید می تواند در کنار جعبه ابزارهای تفکر تحلیلی قرار بگیرد تا فرد بتواند در مواجهه با مسائل مختلف، امکان‏‏‏ های متنوعی در اختیار داشته باشد. استفاده از این رویکرد و ابزارهای آن، در رویارویی با شرایط ابهام و عدم قطعیت بسیار کارآمد است؛ جایی که رویکردها و ابزارهای مرسوم در حال از دست دادن تدریجی کارایی خود هستند.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی كتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو نویسندگان: کیت گافین، فرد لمکه و اورزولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *