خانه / اخبار / تصاویر رسمی مازراتی گیبلی منتشر شد

تصاویر رسمی مازراتی گیبلی منتشر شد

شرکت خودروسازی مازراتی یک هفته پیش از رونمایی مدل گیبلی، تصاویری از این خودرو را منتشر کرد. گیبلی سدان چهار در جدید کارخانه ایتالیایی است که با سری ۵ ب ام و رقابت می‌کند و برای اولین بار در تاریخ مازراتی با موتور دیزل هم عرضه می‌شود.
گیبلی در‌واقع یک کواتروپورته کوچک با ظاهری اسپرت‌تر است. شباهت دو مدل مازراتی انکارناپذیر است. با این حال در نگاهی جزیی‌تر سپر جلو گیبلی از کواتروپورته جدید کمی باریک‌تر است، چراغ‌هایش کمی اسپرت‌تر و گلگیرهایش کمی عضلانی‌تر اس.
شباهت‌ها بین دو مدل در داخل خودرو ادامه دارد. فرمان، کنسول و پنل جلو گیبلی کاملاً به برادر بزرگترش شبیه است. شباهت تنها به ظاهر دو خودرو محدود نمی‌شود بلکه از نظر فنی هم گیبلی بر ساختاری مشابه با کواتروپورته ساخته می‌شود.


طراحی گیبلی کار لورنزو راماچیوتی، طراح ایتالیایی است. راماچیوتی به خاطر طراحی فراری‌های مشهور دهه نود و سال‌های ۲۰۰۰ و همینطور مازراتی گرن تورزیمو در سال ۲۰۰۷، آلفارومئو جولیتا در سال ۲۰۱۰، کانسپت مازراتی کابونگ در سال ۲۰۱۱ و کانسپت آلفارومئو۴ سی و بسیاری از خودروهای ایتالیایی دیگر مشهور است.


یک موتور شش سیلندر توربوشارژ سه لیتری بنزینی و یک موتور شش سیلندر سه لیتری توربو دیزل برای این خودرو در نظر گرفته شده است. آمار رسمی از نیروی موتورها اعلام نشده اما گفته می‌شود موتور دیزل همان موتوری است که در لانچیا تما و جیپ چروکی (مدل اروپایی) عرضه شده است.
حدس زده می‌شود قدرت موتور بنزینی هم بین ۴۱۰ تا ۴۱۶ اسب بخار باشد. همینطور قرار است مازراتی موتوری هشت سیلندر هم در آینده با گیبلی عرضه کند که احتمال داده می‌شود قدرتش ۵۲۳ اسب بخار باشد. نیروی موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما خریداران با قیمت بیشتر می‌توانند ماشین دو دیفرانسیل سفارش دهند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *