خانه / اخبار / تبلت های ارزان و تحول در جامعه

تبلت های ارزان و تحول در جامعه

تبلت Aakash ۲ سال گذشته در صدر اخبار تکنولوژی قرار گرفت به دو دلیل: اول اینکه بسیار ارزان بود (در حدود ۴۰ دلار) و دیگر اینکه سازندگان آن تصمیم داشتند که اختلاف طبقاتی که از طریق تکنولوژی در کشور‌های در حال توسعه به وجود آماده است را از طریق آن از بین ببرند.

افت شدید و باور نکردنی قیمت این تبلت باعث می شود که کاربران از آن در شرایط غیر قابل پیش بینی‌ استفاده کنند. به عنوان مثال این تبلت بقدری ارزان است که مدارس می تواند آن را برای تمامی دانش آموزان خود خریداری کرده و در کلاس‌های درس از آن بهره بگیرند.

اما قیمت این تبلت به قدری پایین آمده (۳۷.۹۹ دلار) که موارد استفاده آن غیر قابل پیش بینی‌ خواهد بود. حالا تصور کنید که طراحان چه نوع خدماتی را می توانند حول این تبلت‌ها طراحی کنند که تجربه کاربر را تحت تاثیر قرار دهد. به سناریو‌های مختلفی‌ فکر کنید که یک تبلت می تواند استفاده شود؟ با این قیمت، این تبلت‌ها از قاب عکس‌های دیجیتالی هم ارزان تر هستند. تصور کنید که در پایان اقامت در یک هتل این تبلت‌ها به عنوان هدایا ی مجانی‌ به گردشگران اهدا می گردید، یا از آن به جای تابلو‌های راهیابی داخل ساختمان‌ها استفاده می شد، یا اینکه بیمارستان‌ها از آن به جای فرم بیماران استفاده می کردند، و یا محققان برای تحقیقات میدانی.

این تبلت که Ubislate نامیده می شود شاید به اندازه یک iPad توانمند نباشد، اما اگر مقداری خارج از جعبه ذهنی‌ خود فکر کنیم، خواهیم دید که در حقیقت تبلت‌ها مجرایی برای ورود به اینترنت هستند و نه وسایل لوکس الکترونیکی‌، خواهیم دید که چنین تبلت‌های ارزان و قابل دسترس برای عموم چه تحولاتی را در جامعه کنونی‌ می توانند خلق کنند. جالب‌ترین نکته در مورد تبلت‌های ارزان قیمت بودن آنها نیست، بلکه نوع استفاده‌های آن است که مردم از بهره می برند چون دیگر یک شی‌ء گران نیست و کاملا وسیله ایست در جهت ارائه خدمات.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

IBM THINK Blog

عنوان: IBM THINK Blog موضوع: تکنولوژی آدرس وب‌سایت: www.ibm.com/blogs/think توضیحات تکمیلی: آقای Michael Zimmerman سردبیر سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *