خانه / اخبار / تبدیل وسایل ساخته شده با لگو به نقشه های سه بعدی

تبدیل وسایل ساخته شده با لگو به نقشه های سه بعدی

این لگو‌ها به طور خودکار ساخته‌های شما را به نقشه‌های سه بعدی تبدیل می کنند.


امروز، شما هم می توانید با قطعات لگو ساختار‌های فیزیکی‌ را به وجود بیاورید و هم با استفاده از نرم‌افزار‌های خاص ساختار‌های لگو دیجیتالی بسازید. با این حال هنوز فاصله زیادی بین این تجربه وجود دارد و هنوز تجربه‌های فیزیکی‌ با تجربه‌های دیجیتال مرتبط نیستند.

اما استودیو Gravity, نرم افزاری را خلق کرده که می تواند از همان قطعات لگوی قدیمی‌ استفاده کرده و یک فایل دیجیتالی از آنها ذخیره کند. این پروژه که Lego X نامیده می شود هیچ ارتباط رسمی‌ با شرکت لگو ندارد. طراحان این پروژه از قطعات بزرگ لگو استفاده کرده و یک سخت افزار که شامل شتاب سنج و احتمالا جهت یاب و وسیله ارتباط بی‌ سیم رادیویی است را به آن نصب می کنند. این سخت افزار‌ها اطلاعات مربوط به قرار گیری لگو را به نرم افزار Lego X فرستاده و آن می تواند تشخیص دهد که قطعه لگو در کجا و در چه جهتی‌ قرار گرفته است. تبادل این اطلاعات در لحظه اتفاق می‌افتد بنابرین همانطور که یک قطع لگو را در دستتان تکان می‌دهید یا بر روی قطعات دیگر سوار می‌کنید، می توانید این اتفاقات را به طور مجازی در این نرم افزار مشاهده کنید.

زمانی‌ که ساختار لگوی خود را تمام می‌کنید، این نرم افزار به شما اجازه می دهد که ساخته خود را به صورت سه بعدی و در هر اندازه‌ای که بخواهید چاپ نمائید. هنوز به طور قطع مشخص نیست، چه کاربردهای برای این نرم افزار وجود دارد ولی‌ با این حال بسیار جالب است که بتوان ساخته‌های فیزیکی‌ خود را به طور دیجیتالی ذخیره کرد و بعدا کارهای دیگری با آن کرد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *