خانه / اخبار / تبدیل مسواک به میز پیک نیک!

تبدیل مسواک به میز پیک نیک!

کاملا منطقی‌ به نظر می‌رسد که کامپیوتر‌های خود را بازیافت کنیم و یا بطری‌های پلاستیکی آب خود را، اما آیا تا به حال به بازیافت مسواک‌های خود فکر کرده اید؟

با توجه به قوانین بهداشت دهان کاربران باید هر سه ماه یکبار مسواک‌های خود را عوض نمایند، که در مجموع می شود چهار مسواک در سال. و اگر فقط جمعیت یک کشور مثل آمریکا را در نظر بگیریم، مجموعه این مسواک‌های دور انداخته شده می شود چیزی در حدود ۱.۲۵ بیلیون در سال.
با توجه با آمار‌های این چنینی، شرکت Preserve, که به تولید محصولات دوستدار محیط زیست می‌پردازد، متوجه موقعیتی برای نوآوری شد. این شرکت از سال ۱۹۹۷ به ساخت مسواک از بازیافت قوطی‌های پلاستیکی ماست مشغول بوده و آنها را از طریق فروشگاه‌های بزرگی‌ چون Target و Whole Foods به فروش رسانده است. این شرکت با همکاری شرکت طراحی Continuum برای این مشکل راه حلی‌ طراحی نمود: بسته‌های پستی برای باز پس فرستادن مسواک ها؛ زمانی‌ که مسواک‌ها نو هستند این بسته‌ها به عنوان لایه محافظ از آنها حفاظت می‌کند، و پس از استفاده کاربران می توانند مسواک را داخل بسته قرار داده و بدون هیچ هزینه ای به شرکت تولیدی پس بفرستند.

سپس شرکت Preserve این مسواک‌ها را به عنوان ماده اولیه‌ برای تولید الوار‌های پلاستیکی استفاده می‌کند و از آن برای ساخت میز‌های پیک نیک، و یا تخته‌های پیاده رو استفاده می نماید. هدف این شرکت این است که هیچ چیز نباید به هدر برود، و همه‌چیز باید دوباره اخذ شده و مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *