خانه / اخبار / “تارادیس” خودرو دورگه ایرانی

“تارادیس” خودرو دورگه ایرانی

به گزارش ایرنا، پروژه طراحی و ساخت خودرو هیبریدی به اسم’TARADIS ‘که به خودروهای دو نیرو یا دورگه نیز مشهور است، توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد صورت گرفته است.
معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: این پروژه یکی از طرحهای کلان پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بوده است.


‘عبدالله قاسمی پیربلوطی’ در آیین رونمایی از این خودرو افزود:ساخت این خودروی هیبریدی با تیمی ۱۸نفره از دانشجویان مهندسی از رشته های مکانیک و برق این دانشگاه با هدف شرکت درسومین دوره مسابقات ملی طراحی و ساخت ماشین ایران از پاییز سال ۱۳۸۹آغاز شد.
وی افزود:فاز ساخت خودرو پس از هفت ماه تلاش با حمایت مالی معاونت فن آوری و پژوهشی دانشگاه از تیرماه امسال آغاز شد و مراحل ساخت و آزمایش فنی این خودرو پنج نفره نیز پاییز سال جاری به پایان رسید.
معاون دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: خودروی هیبریدی واحد شهرکرد از نوع خودروهای’ Full Hybrid ‘ محسوب می شود که دارای یک موتور بنزینی ۹۹۹ سی سی با توان حدود ۹۸ اسب بخار(۷۵کیلووات) و یک موتور الکتریکی PM 5کیلووات است.
به گفته وی،باتری های لیتیم پلیمر و ابرخازن های مورد استفاده در این خودرو دارای بالاترین فن آوری روز دنیا است و می توان باتری های آن را از طریق برق خانگی شارژ کرد.


وی گفت:این خودرو وزنی حدود یکهزار و ۱۰۰ کیلوگرم دارد و می تواند تا سرعت ۱۵۵ کیلومتر درساعت حرکت کند.
وی افزود:مصرف سوخت این خودرو درسیکل ترکیبی کمتر از پنجم وچهارم صدم (۴/۵) لیتر در۱۰۰ کیلومتر است و بدنه خودرو از کامپوزیت ساخته شده و شاسی و فریم اتاق آن از پروفیل آلومینیوم آلیاژی می باشد.
به گزارش ایرنا،اعضای تیم خودروی هیبریدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد شامل گروه های طراحی و ساخت بدنه، انتقال قدرت،موتور احتراقی و سیستم خنک کاری، برق، کنترل خودرو و سامانه های وابسته کنترل پروژه می باشند.

منبع + و +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *