خانه / تازه ها / پنج مدیر کسب‌و‌کار بهترین پیشنهادات‌شان را برای تغییرات سازمانی بیان می‌کنند.

پنج مدیر کسب‌و‌کار بهترین پیشنهادات‌شان را برای تغییرات سازمانی بیان می‌کنند.

مردم همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود خود هستند. اما شرکت‌ها چطور؟ شرکت‌ها مجموعه‌ای از افراد بوده، بنابراین منطقی است که انواعی از عادت‌های بد را در طول زمان ایجاد کنند. آیا سازمان‌های ما نباید در یک رژیم خود بهبودی قرار بگیرند و مستمراً مشکلات خود را برطرف نمایند؟

البته که جواب بله است. و زمانی که شرکت‌ها خود را بهبود نمی‌دهند، ما نتیجه‌ی آن را در محصولات و خدمات آن‌ها احساس می‌کنیم. یک شرکت محصولی را طراحی می‌کند -معمولاً یک محصول دیجیتال- که نمی‌تواند نیازهای ما را برطرف نماید در اینجا ما دهن به ناسزا باز می‌کنیم و این سوال برایمان پیش می‌آید که آیا خود مدیران شرکت‌ها نیز از محصولاتشان استفاده می‌کنند؟

اما ساختن چیزهایی که برای انسان‌ها کار می‌کنند، کار آسانی نیست. ما در هر ۵ دقیقه تغییر می‌کنیم. چگونه سازمان‌ها می‌توانند مطمئن باشند چیزی که امروز به کار می‌آید فردا نیز مفید خواهد بود؟

دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با اینکه چگونه می‌توان تغییرات را ایجاد کرد، وجود دارد، که ما درباره‌ی همه‌ی آن‌ها کنجکاو هستیم، بنابراین ما پنج  نفر از دوستانی که پروژه‌های عظیم تحول را در شرکت‌هایشان رهبری کرده‌اند به استودیوی “IDEO”ی لندن برای داشتن یک گفتگوی آزاد دعوت نموده‌ایم.

پنج مدیر کسب‌و‌کار بهترین پیشنهادات‌شان را برای تغییرات سازمانی بیان می‌کنند.

در ادامه ۵ نکته‌ی اصلی از رویداد “ایجاد تغییر” را می‌خوانیم:

  1. یک رهبر کنجکاو باشید

“مشکلی که من در بیشتر سازمان‌ها می‌بینم این است که با وجود اینکه ابزارهای بزرگ زیادی دارند، مدیران اصلی از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. اگر شما توانایی انجام کاری که از دیگران می‌خواهید را ندارید چرا باید از آن‌ها انتظار انجام آن را داشته باشید؟ برای فهم نقاط ضعف شرکت، خود هزینه کنید.”

Mike Bracken (دیجیتال عمومی)، کسی که تحولات دیجیتالی را برای دولت انگلستان (GDS) -مدلی که در کشورهای کانادا،  آرژانتین، پرو، استرالیا و آمریکا تکرار شده- را رهبری کرده است (او نامه‌ای از اوباما برای ثبت آن دارد).

اگر مایک یک پیشنهاد برای ایجاد تغییر داشته باشد، این خواهد بود: “بروید و هنگامی که کاربر در حال استفاده از خدمات شما است، کنار او بنشینید. من با اطمینان شش ساعت در هر ماه را به این کار اختصاص می‌دهم.”

  1. رفتارهای پذیرفته شده را زیر سوال ببرید

“اگر شما به عنوان یک سازمان در موقعیت خودمختاری قرار گرفته‌اید، به شدت به شما پیشنهاد می‌کنم که یک تیم نوآوری، تشکیل دهید تا در گوشه‌ای بنشیند، مدل‌های عجیب و غریب ایجاد کند و رفتارهای پذیرفته شده را زیر سوال ببرد. داشتن یک مکالمه مستمر و تبادل نظر با دیدگاه‌های مختلف، آن چیزی است که شرکت‌ها را رقابت‌پذیر می‌کند. اما نه یک تیمی که در برج عاج نشسته است. تیم نوآوری ما در عرض سه سال، سه مرتبه خود را بر اساس نیازهای کسب و کار، بازسازی کرده است.”

– Anne Pascual، مدیر طراحی در Zalando، پلت فرم فشن آنلاین اروپایی، که حدود ۲۴ میلیون مشتری داشته و سود خود را در سال گذشته به حدود چهار و نیم میلیارد یورو رسانده است.

پیشنهاد Anne: بزرگ بیاندیشید. ما تمایل داریم که درون جزئیات غرق شویم، اما فرصت‌های بیشتری بیرون از آن‌ها وجود دارد.

  1. یک آزمایشگاه نوآوری نسازید

“بسیار مهم است که نوآوری از خارج از سازمان به دست آید. من به چسباندن یک آزمایشگاه نوآوری در کنار سازمان شما، معتقد نیستم. اگر فرهنگ شما نوآورانه نیست، پایدار نیز نخواهد ماند. شما باید ابتدا فرهنگ خود را درست کنید، اگر می‌خواهید که طولانی مدت در این فضا بمانید. این امر وظیفه‌ی هر فردی خواهد بود که هنگام صبح از خواب بیدار می‌شود. و شما به عنوان مدیر می‌بایست جو را برای وقوع خلاقیت فراهم کنید در واقع یعنی خلق “فرهنگ بدون سرزنش”. شما نمی‌توانید با همان سرعت ما نوآوری کنید. ما اینکار را به طور منظم انجام می‌دهیم، و سعی می‌کنیم از آن یاد بگیریم اما این را نیز می‌دانیم، زمانی نتیجه خواهد داد که خرابکار باشیم.”

Paul Clarke، مدیر ارشد فناوری در Ocado. پس از یک قرارداد با Kruger در ماه می، شاخص بازار Ocado از Marks & Spencer گذشت- نشانه‌ای از تغییرات ساختاری که در خرده‌فروشی اتفاق افتاد.

نصیحت Paul: “در رابطه با آنچه که شکسته است حقیقت را بگویید.”

  1. یک DJ باشید

“یک مدیر(لیدر) خوب شبیه یک دی جی است- آن‌ها موزیکی را اجرا می‌کنند که مردم را به حرکت وا دارد، اما باید بپذیرند که مردم با روش‌های مختلفی جنبش دارند و تنها اینکه شما با ریتم یکسان و به سمت جلو حرکت کنید مهم است.”

Beatriz Lara Bartome، مدیر ارشد سابق نوآوری در BBVA و مدیر مشاور EMEA در Globant، یک شرکت خدمات فناوری دیجیتال بومی.

برای ایجاد تغییر Beatriz به شما پیشنهاد می‌کند: “از تیم خود بپرسید که از نظر آن‌ها چه چیزی باید بهبود یابد.”

  1. پروژه‌های فانوسی راه‌اندازی کنید

“فرستادن محصول به بازار در یک مدت کوتاه، بهترین برنامه‌ی تحول سازمانی است- شما درباره‌ی چگونگی رفتار شرکت‌ها بیشتر خواهید آموخت. ما اینگونه پروژه‌ها که تغییر را در دستور کار خود دارند، “فانوس” می‌خوانیم. آن‌ها را به خاطر توانایی‌شان برای کمک به شما در ساخت یک ماهیچه‌ی جدید انتخاب کنید. اگر شما با هر پروژه یک ماهیچه‌ی جدید نمی‌سازید، در حال از دست دادن فرصت خود برای یادگیری هستید.”

Luis Cilimingras، شریک IDEO و مدیر عامل استودیوی لندن ما. او تحولات دیجیتالی و پروژه‌های تغییر را رهبری می‌کند، شامل شروع یک استودیوی نوآوری به نام آزمایشگاه La Victoria که محصولات، خدمات و تجارب جدیدی را برای طبقه‌ی متوسط در حال ظهور پرو ایجاد می‌نماید.

پیشنهاد Luis: “در پی الهام بودن را ادامه دهید، شغل شما الهام گرفتن است.”

 

مترجم: شیرین امامی، گزارشگر طراحی صنعتی

 

منبع: ۵ Business Leaders Share Their Best Advice for Organizational Change

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد

عنوان: انگیزش، منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد موضوع: مدیریت کسب‌وکار و کارآفرینی نویسنده: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *