خانه / اخبار / بسته بندی جدید وسایل خودرو

بسته بندی جدید وسایل خودرو

هویت سازی جدیدی که خانمها را عاشق وسایل جانبی ماشین می‌کند.
بسته بندی‌های طراحی‌ شده توسط Vinh Pho’s برای شرکت Autozone وسایل جانبی ماشین را برای قشر گسترده تری از کاربران جذاب می‌کند.
اگر قوطی‌های روغن موتور را در نظر بگیریم، خانم‌ها هیچ وقت آنها را نمی­خرند. قوطی‌ها و بسته بندی‌های رایج دارای زوایای عضلانی و رنگ‌های مردانه اند و به همین دلیل هیچگاه برای خانم‌ها جذاب نخواهند بود. اما باید توجه داشت که خانم‌ها هم رانندگی‌ می­کنند و حتی بسیاری از آنان روغن موتور ماشین‌هایشان را هم تعویض می­کنند، بنابرین آیا نباید این وسایل جانبی خودرو طوری طراحی‌ شود که هر دو قشر را راضی‌ کند؟

Vinh Pho, یک دانشجوی دیزاین است که در فرانسه مشغول به تحصیل می‌باشد. او تمام این مردانگی ها را با استفاده از طراحی ساده و از نظر جنسیتی خنثی به کنار زده و یک بسته‌بندی زیبا برای وسایل جانبی خودرو برای شرکت Autozone پدید آورده است. این محصولات شامل ابزار‌های دستی‌، ابر‌های تمیز کردن، پارچه‌‌های خشک کردن و البته روغن موتور است. هر کدام از این بسته‌ها با یک طراحی گرافیکی ساده و صاف و صیقلی با رنگ‌های نارنجی، طوسی‌ و سفید انجام شده است. نوشته‌ها به حداقل رسیده و بیشتر از حروف کوچک استفاده شده است. در واقع طراح بیشتر به روش و متدولوژی دقت کرده تا اینکه به طراحی‌ بسته بندی برای ماشین‌های مسابقه بپردازد!

در مورد شکل بسته بندی، بسته‌ها اثری از لطافت و سبکی زنانه را در خود جای داده اند: روغن موتور در کپسولی و ابرهای تمیز کاری در بسته‌های بسیار فشرده و راحت برای حمل و نقل جا داده شده اند.
البته ممکن است خیلی‌ از مردها قوطی روغن موتوری که شبیه قوطی‌های اسپری بدن است را مسخره کنند. اما برای یک لحظه تمام این افکار مربوط به جنسیت را کنار گذاشته و به این فکر کنید: بسته‌بندی Pho چیزی را به وجود می­اورد که از هر نوع بسته بندی دیگری برای وسایل مشابه در بازار آسان تر خوانده می­شود و سریعتر به چشم مصرف کننده می­اید. به کپسول روغن نگاه کنید، یک درجه بندی روی آن وجود دارد که باعث می­شود اطلاعات مهم و ضروری را به راحتی‌ در اختیار کاربر قرار دهد. این طراحی‌ جدید یک خبر خوب هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *