خانه / اخبار / برگزیدگان مسابقه Innovation By Design 2012

برگزیدگان مسابقه Innovation By Design 2012

گروه Fast Company در تاریخ ۲۶ مهرماه ۹۱ طی یک مراسم به یادماندنی از بین ۱۷۰۰ طرح ورودی و در نهایت ۵۶ فینالیست انتخاب شده ، توانست ۱۱ مورد را در بخش های مختلف طراحی بهعنوان برگزیده به جهانیان معرفی کند. این برگزیدگان از میان بهترین های حاضر در صنعت توسط هیأت ژوری این مسابقه متشکل از ۲۷ داور، معرفی گردیده اند.

برگزیدگان در بخش های مختلف به قرار زیر می باشند:

STUDENT DESIGN
– طرح Softwalks ، توسط Howard Chambers and Bland Hoke
طراحی ست مبلمان شهری برای خیابان های پر رفت و آمد شهرهای شلوغ مانند نیویورک که فضای مناسبی برای خرید و فروش، استراحت عابرین، روشنایی، تبلیغات و … ایجاد کند.


TRANSPORTATION
– طرح Fisker Karma توسط Fisker
طرح یک خودرو الکتریکی است که سقف آن از سلول های خورشیدی پوشیده شده که می تواند بخش مهمی از نیروی محرک آن را تأمین کند. همچنین بخش مهمی از متریال این خودرو از زایعات چوب ساخته شده است.


INDUSTRIAL EQUIPMENT
– طرح Embrace Infant Warmer توسط گروه Embrace Global
این طرح یک وسیله نگهداری کودک همانند دستگاه های انکوباتور است که می تواند با ۳۰ دقیقه شارژ شدن، مدت زمان ۶ ساعت شرایط مناسب برای نگهداری کودک را فراهم آورد. این وسیله درحالی طراحی شده است که هرساله میلیون ها کودک بدلیل عدم وجود دستگاه های انکوباتور و گرانی آن، جان خود را از دست می دهند.


CONCEPTS
– طرح Leveraged Freedom Chair توسط گروه Continuum Innovation and MIT Mobility Lab
بگفته بسیاری از ناظران و داوران این طرح ویلچیر حرکت معلولان را در مناطق شیاردار و سطوح نامناسب (فضاهای که سنگفرش و یا پیاده راه نیستند) راحت تر می کند. همچنین شرکت تولید کننده آن نیز برای کمک به این دسته از افراد برای کشور های فقیر در فروش این محصول تخفیفاتی قائل شده که در نهایت این کسری را طی فروش خود در کشور های پیشرفته جبران خواهد کرد.


SERVICE DESIGN
– طرح Mama توسط USAID, Johnson & Johnson, mHealth Alliance, the UN Foundation and Babycenter
این طرح برای مادران بچه دار و یا باردار است که در این برنامه ثبت نام کرده و این سیستم خدماتی در زمان های مشخص به مادران نکات مهم بچه داری (شیردهی، مسائل پزشکی بهداشتی و …) را تعلیم می دهد.

SPACE
– طرح Prineville Data Center توسط گروه Sheehan Partners for Facebook
فضاهای اصلی و جانبی این ساختمان بگونه ای طراحی شده است که می تواند جریان های هوا را متراکم کرده و در دمای مناسب به فضاهای مختلف ساختمان وارد کند. این طرح می تواند بسیاری از هزینه های ساختمان را کاهش دهد.


۲-D DESIGN
– طرح FF Chartwell توسط Travis Kochel
طرح دو بعدی ارائه شده یک نوع سیستم نمایش آمار و ارقام است که می تواند بجای گراف و نمودار های موجود مورد استفاده قرار گیرد. بگفته هیأت داوران این طرح از زیبایی و دقت مناسبی برخوردار است.


CONSUMER PRODUCTS
– طرح BioLite CampStove توسط BioLite
این طرح کاربردی قادر است هرگونه (سوخت) زیست توده را به انرژی گرمایی مناسبی تبدیل کند. این طرح همچنین می تواند که انواع دستگاه های الکترونیکی مختلف را نیز شارژ نماید. این طرح در کشورهای درحال توسعه با قیمت کاهش یافته ای ارائه می گردد.


INTERACTIVE DESIGN
– طرح Pain Squad توسط Cundari for the Hospital for Sick Children
این طرح یک برنامه نرم افزاری در قالب یک بازی برای کودکان سرطانی است. پزشکان اغلب برای دریافت اطلاعات درست از کودکان سرطانی در رابطه به میزان و چگونگی درد خود دچار مشکل هستند. این بازی (نرم افزار) که فعلا بروی گوشی های iPhone طراحی شده به پزشکان کمک می کند که از نتایج این بازی اطلاعات دقیق تری از بیماران خود بدست آورند.


BUSINESS IMPACT-CONSUMER PRODUCTS
– طرح Nike+Fuelband
بدلیل علاقه مندی بسیاری از افراد به سلامت خود ، این طرح توسط Nike ارائه شده که می تواند میزان فعالیت فیزیکی روزانه ی شما را محاسبه و بصورت های مختلف به شما ارائه کند. در ضمن می توانید این اطلاعات را با به اشتراک گذاشتن در سایت های مختلف مربوطه مورد ارزیابی قرار داده و میزان مناسبت فعالیت خود را براساس آن اطلاعات تغییر دهید.


BUSINESS IMPACT-INTERACTIVE DESIGN
– طرح Windows 8 توسط شرکت Microsoft
رویکرد جدید شرکت مایکروسافت بسیار جالب و متفاوت با Apple و Google است. این شرکت با ارائه ی نمونه جدید خود که تکمیل شده ی مدل های قبلی است ، گرایش جدیدی را برای خود ایجاد کرده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *