خانه / اخبار / برگزیده ایرانی معتبرترین جایزه طراحی دوچرخه

برگزیده ایرانی معتبرترین جایزه طراحی دوچرخه

بنا به اعلام سایت طراحی صنعتی دانشگاه هنر تبریز در فهرست برندگان نهایی پانزدهمین دوره مسابقه سالانه بین المللی طراحی دوچرخه که با شرکت ۸۶۳ شرکت کننده از ۵۸ کشور برگزار شد، نام یک طراح ایرانی نیز به چشم می خورد.
مهدی مومنی دانشجوی رشته طراحی صنعتی این دانشگاه با طرح سورنا، تنها ایرانی برگزیده این دوره، در دسته Merit Award بوده است.
توضیح طراح:
سورنا دوچرخه ای شهری با قابلیت جمع شدن است. بدنه این دوچرخه به گونه ای طراحی شده که به سادگی می توان آن را بر اساس جنسیت استفاده کننده تغییر شکل داد. ضمنا ابعاد دوچرخه در حالت دخترانه نسبت به حالت پسرانه کوچکتر می شود. برای این منظور ضامنی در بدنه قرار دارد که با آزاد کردن آن می توان دوچرخه را بر اساس نیاز کاربر تنظیم نمود. از این قفل (ضامن) برای تا کردن دوچرخه نیز استفاده می شود.
مزیت عمده این دوچرخه نسبت به نمونه های مشابه (دوچرخه تاشوی چرخ بزرگ) امکان حمل دوچرخه بر روی چرخ هایش بعد از تا شدن است (عدم درگیری چرخ ها بعد از تا شدن).





در این دوره، ۱۹ طرح در دسته های مختلف برنده نهایی اعلام شدند که طرح ها و مشخصاتشان را می توایند در اینجا ببینید.(شایان ذکر است یکی از طرح های برگزیده به دلیل انتخاب شدن در مسابقه reddot قبل از اعلام نتایج نهایی از مرحله فینال حذف شد.)
معیار انتخاب طرخ ها در این مسابقه، تطبیق هر چه بیشتر طرح ها با اصول تولید انبوه و نیاز بازار می باشد.
IBDC هر ساله اقدام به ساخت پروتوتایپ تعدادی از طرح های برگزیده و معرفی آن ها به کمپانی های تولید کننده برای تولید انبوه می کند. ضمن اینکه هزینه ساخت پروتوتایپ را نیز به طراحان باز می گرداند.
برای آگاهی از شرایط شرکت در دوره شانزدهم این مسابقه به این سایت مراجعه کنید.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب معدنی

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *