خانه / اخبار / چرا Burberry (برند لوکس طراحی لباس و فشن)، ۲۸ میلیون یورو از محصولات خود را سوزاند؟

چرا Burberry (برند لوکس طراحی لباس و فشن)، ۲۸ میلیون یورو از محصولات خود را سوزاند؟

برند Burberry (فعال در زمینه تولید و طراحی لباس و فشن) با هدف حفظ برند لوکس خود و ممانعت از کپی برداری، ۲۸.۶ میلیون یورو از لباس ها و لوازم آرایشی خود را از بین برد. به گفته کارمندان داخلی این صنعت، برندهای گران قیمت موجودی ناخوشایند خود را می سوزانند تا از فروش آنها با قیمت ارزان و استفاده توسط افراد ناشایست بپرهیزند؛ ولی موسسات مد اینگونه بیان می کنند که کالاهای اضافی برای جلوگیری از کپی برداری سوزانده می شوند.

برند Burberry بیش از ۹۰ میلیون یورو از محصولات خود را در طی پنج سال اخیر از بین برده است و این مقدار سالانه به طور چشمگیر افزایش یافته است.

طبق گفته Orsola de Castro ، بنیانگذار شرکت تحول مد، گروهی غیرانتفاعی که تاکید بیشتر بر شفاف سازی در زنجیره تامین دارد، “محصولاتی که Burberry سوزاند، محصولات بیهوده نبودند بلکه مازاد بودند و قابلیت استفاده داشتند. موضوعی که کانسپتی متفاوت دارد.”

به گفته یک طراح: “در برندهای مشهور، این که محصول با تخفیف زیاد ارائه شود  بسیار بعد منفی دارد و نگرانی Burberry بابت این مساله بوده است؛ با توجه به اینکه این برند تغییر بزرگی از سطح پایین به برند لوکس داشته است، ممکن است نسبت به بی ارزش شدن محصولاتش و بازگشت به عقب نگران باشد. “

تصاویری از انقلاب در صنعت تولید، طراحی لباس و فشن

تصاویری از انقلاب در صنعت تولید، طراحی لباس و فشن

از بین بردن موجودی کالا تبدیل به حرکت رایجی در صنعت شده است. طبق توصیف خرده فروشان این امر اقدامی در جهت حفظ مالکیت فکری و جلوگیری از کپی برداری غیرقانونی می باشد.

Burberry اعلام کرده است که تنها محصولات تحت نام تجاری خودش را از بین برده است و با شرکت هایی کار کرده است که می توانند انرژی حاصل از این فرآیند را تحت کنترل درآورند.

طبق گفته سخنگوی این برند: “Burberry روش های محتاطی برای کاهش موجودی مازاد خود دارد. زمانی که از بین بردن محصولات لازم می شود، ما اینکار را با مسئولیت انجام داده و در ادامه، در جستجوی روشی برای کاهش و تجدیدپذیری این انرژی هدر رفته می باشیم. این برند به تازگی به موسسه ای به نام «Make Fashion Circular» برای Ellen MacArthur پیوسته است که پیشگام در جهت کمک به جلوگیری از اتلاف انرژی در صنعت می باشد.”

سال گذشته نیروگاه سوئدی پیدا شد که لباس های ناخواسته برند H&M را به جای زغال سنگ می سوزاند. این نیروگاه ۱۵ تن از محصولات خرده فروشان را در ۱۱ ماه اول سال سوزاند.

H&M تاکید کرد که لباس هایی که سوزانده قابل استفاده نبوده و بیشتر موجودی از بین رفته، کهنه و فاسد و آلوده به سرب بوده است. خانم De Castro خاطر نشان کرده است: ” ما باید سرعتمان را کم کنیم. احتیاج نیست با شدت زیادی این کار انجام شود ولی باید اتفاق بیافتد، زیرا هر آنچه که Burberry با این اجناس انجام می دهد، دوستدار محیط زیست نخواهد بود. چاره ای برای دور ریختن این حجم از لباس نیست که برای محیط زیست مضر نباشد.”

منبع

درباره ی قمر حسومی

قمر حسومی، دانش آموخته ی تخصصی طراحی محصول (Product Design) از دانشگاه سلفورد انگلستان است. از سال ۹۲ به صورت متمرکز در حوزه طراحی محصول فعالیت کرده، طرح های متعددی از قمر حسومی در زمینه محصولات خانگی و آشپزخانه تولید شده و به بازار راه یافته است.

همچنین ببینید

طراحی لباس با پلاستیک‌

طراحی لباس با پلاستیک‌های بازیافتی!

آرتیست فیلیپینی به نام leeroy new پلاستیک‌هایی از جمله آبکش، کابل برق و تیوب را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *