خانه / اخبار / برندگان مسابقه Redux : طراحی برای دنیای واقعی

برندگان مسابقه Redux : طراحی برای دنیای واقعی

ترجمه: شبنم یزدان پناه

موزه هنر و طراحی نیویورک، بنیاد ” ویکتور جی پاپانک” در دانشگاه هنر های کاربردی وین و انجمن فرهنگی اتریش نیویورک، فینالیست ها و برندگان مسابقه طراحی برای دنیای واقعی را اعلام کرد. این مسابقه از طرح هایی که از لحاظ محیطی، پایدار و مطابق با مسئولیت های اجتمامی باشد، حمایت می کند.

مسابقه جهانی طراحی برای دنیای واقعی Redux به افتخار ” ویکتور جی پاپانک”، هنرمند متولد اتریش، آموزش دیده آمریکایی، طراح و معلم و کسی که در سال ۱۹۷۱ کتابی با عنوان “طراحی برای دنیای واقعی” را به منظور ترویج موضوع مسئولیت طراحی در قبال مسائل مربوط به اکولوژی و جنبه های اجتماعی منتشر کرد، بر پا شده است.

مسابقه از قبل تعیین کرده بود که طرح ها و پروژه های دانشجویانی که دیدگاه ویکتور جی پاپانک را در مورد مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی تایید می کنند در مسابقه حضور پیدا می کنند. آثار ارسالی در دو دسته در نظر گرفته شدند: ” اشیا طراحی شده ” و ” زیر ساخت های زیست محیطی و طراحی کانسپت”.

هیات داوران از میان آثار ارسالی ، ۱۷ پروژه شامل ۴ برنده دریافت جایزه طراحی اجتماعی ویکتور جی پاپانک و ۱۳ فینالیست را انتخاب کرد که از تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۱ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۲ در دانشگاه هنرهای کاربردی وین و از تاریخ ۶ مارچ تا ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ در موزه هنر و طراحی نیویورک و انجمن فرهنگی اتریش نیویورک به معرض نمایش گذاشته می شود. کاتالوگی به صورت کاملا تصویری هم برای نمایشگاه منتشر خواهد شد.

اسامی و آثار برندگان به شرح زیر است:

– طرح OLPC XO-3 tablet computer توسط Yves Behar ، Fuseproject

– طرح green map system توسط Wendy E. Brawer ، green map system

– طرحUrbaneering Brooklyn 2110 ، شهر اکولوژیکی آینده توسط Mitchell Joachim , Planetary One + Terreform One

– طرح Jani Sanitary Pad توسط Lars vedeler with Marc Hoogendijk , Sophie Thornader , Karin Lidman , and Kristin Tobiassan

تمامی ۹۲ اثر ارسالی از ۲۰ کشور : آرژانتین، استرالیا، اتریش، کانادا، چین، کاستاریکا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، اندونزی، اسرائیل، هلند، نروژ، اسلوونی، آفریقای جنوبی، تایوان، انگلستان، و ایالات متحده دریافت شده اند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب معدنی

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *