خانه / اخبار / برندگان مسابقه فیلیپس

برندگان مسابقه فیلیپس

ترجمه: مرجان حسومی
آمستردام، هلند، شرکت الکترونیکی رویال فیلیپس، برندگان مسابقه “شهرهای قابل زندگی فیلیپس” را اعلام کرد. این جایزه ابتکاری در سطح جهانی برای گسترش ایده های نو، معنادار و دست یافتنی در جهت بهبود سلامت و رفاه عمومی ساکنان شهرها در سراسر جهان می باشد.

سابرینا فابر Sabrina Faber از صنعا در کشور یمن، در جشن باشکوهی در موزه معروف Rijksmuseum که در آمستردام برگزار شد، به واسطه ارائه ایده “تجمیع آب باران در صنعا ” به عنوان برنده اصلی جایزه معرفی گردید.

ایده سابرینا توسط هیئت ناظران به خاطر رویکرد منحصر به فرد خود جهت اصلاح ساختار موجود در صنعا را برای کسب، پالایش و ذخیره آب باران پشت بامها مورد تقدیر قرار گرفت. در طرح سابرینا ضمن کمک به رفع کمبود آب معمول در شهر در زمانهای خشک، آب آشامیدنی سالم نیز مهیا می گردد که به طور بالقوه می تواند نتایج مثبتی در بهبود قابل توجه در سلامت کل جمعیت منجر شود. سابرینا برنده جایزه (کمک مالی) ۷۵.۰۰۰ € فیلیپس شد که او را قادر به تحقق بخشیدن به ایده اش می کند.

ریچارد فلوریدا Richard Florida، استاد، نویسنده و رئیس هیئت ناظران مسابقه اظهار داشت: “آنچه در طرح سابرینا براستی ما را تحت تاثیر قرار داد، پیشنهاد طرحی از یک تدبیر نسبتا ساده است که تاثیر قابل توجهی در زندگی بسیاری از مردم صنعا خواهد گذاشت. ما مشتاقانه منتظر روزی هستیم که ایده او به زندگی مردم راه یابد و موجب بهبود وضعیت سلامت و رفاه ساکنان صنعا گردد”.

دو برنده دیگر هر کدام کمک مالی (جایزه) € ۲۵.۰۰۰ برای ایده های عملی و اجرایی خود دریافت خواهند کرد.
مانوئل راپاپورت Manuel Rapoportاز بوینس آیرس آرژانتین، برای ایده اش “پلازای Movil خیابان پارک” منتخب شناخته شد. بر اساس این طرح ترافیک خیابان مزبور در بوینوس آیرس را به طور موقت در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات عمومی مسدود شده و با تجهیزات قابل حمل زمین بازی و نیمکت به فضاهای تفریحی برای تمام سنین تبدیل می گردد.

جیمز کی تیو James Kityo از کامپالا، در کشور اوگاندا کمک مالی اعطا شده را به توسعه پروژه خودتحت عنوان “سایبان ها” اختصاص خواهد داد. انتظار برای وسیله نقلیه در زیر آفتاب سوزان و یا هنگام بارانهای سیل آسا بدون سرپناه موقعیتی است که تنها مردم کامپالا به خوبی با آن آشنا هستند. “سایبانها” به ویژه برای حفاظت از مادران و نوزادان، بچه ها و سالمندان ضروری هستند.

دیگر منتخبان از کشورهای آرژانتین، کنیا، نیجریه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا هستند، که تصویر کلی صحیحی از راه حلهای پیشنهادی به ساکنان سراسر جهان ارائه داده اند.

این هشت منتخب که راه حلهای ناب و منحصر به فردی ارائه داده اند، کارهایشان در مراسم اهدای جایزه در آمستردام به معرض نمایش در آمد و از پدیدآورندگان آنها نیز تجلیل به عمل آمد. در این مراسم کارشناسان برجسته، شخصیت های عالی مقام و مقامات دولتی منطقه بنلوکس Benelux شرکت داشتند.

کتی هارتلی Katy Hartley مدیر مرکز سلامتی و رفاه فیلیپس و عضو هیئت ناظران مسابقه ابراز کرد: “ما تلاش فوق العاده چشمگیری را که توسط برندگان اصلی این مسابقه و دیگر منتخبان در پرورش ایده های خود صورت گرفته است ارج می نهیم. شرکت فیلیپس افتخار دارد که با نیروی تخیل و نوع نگرش همه شرکت کنندگان و برندگان همراه شده است، تبریک و سپاس خود را در اولین سال جایزه ۲۰۱۰-۲۰۱۱ ابراز می دارد.”

فیلیپس برای سال های ۲۰۱۱-۲۰۱۲ متعهد می شود تا در شکوفایی نوآوری های معنی داری که باعث تغییر واقعی در زندگی مردم می گردند، گامهای بیشتری بردارد.

برندگان با کمک فیلیپس و مربیان برنامه ریزی در جهت تحقق بخشیدن ایده هایشان در جوامع خویش همکاری خواهند کرد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب معدنی

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *