خانه / اخبار / برنده مسابقه طراحی Pylon اعلام شد

برنده مسابقه طراحی Pylon اعلام شد

طرحی به شکل T برنده جایزه ۵۰۰۰ پوندی در مسابقه ای برای پیدا کردن نسل بعدی تیرهای برق شد. شرکت مهندسی دانمارکیBystrup 250 رقیب را برای برنده شدن در مسابقه Royal Institute of British Architects ثبت کرد.

این مسابقه چالشی را بوجود می آورد تا طرح آشنای مثلثی شکل تیرها –که از دهه ۲۰ میلادی از آن استفاده می شود- با طرحی جدید جایگزین شود. هر چند که هیچ تعهدی بر ساخت آن وجود ندارد.

زمان T ؟

معمار شرکت Bystrup، راسموس جسینگ می گوید که امیدوار بود که شکل پوزیتیوتری نسبت به طرح سنتی ” پیرمرد عبوس”، آنطور که در دانمارک شناخته شده اند، بدست بیاورد تا بتواند اشکال جدیدتری از انرژی تجدیدپذیر را به دوش بکشد. او می گوید: “خوشبختانه در چند سال آینده زمان T خواهد بود- تیر برق T شکل”. شش اثر انتخاب شده در مسابقه، در همکاری با دپارتمان انرژی و تغییر آب و هوا (Department of Energy and Climate Change)و شرکت انرژی National Grid، در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن به نمایشگاه گذاشته شده است. پنج نفری که مقام دوم را کسب کردند، هر کدام ۱۰۰۰ پوند دریافت کردند.




هیئت داوران- عبارت از Chris Huhne، وزیر انرژی، معماران برجسته و مقامات انرژی- آثار را بر اساس کیفیت دیزاین، عملکرد و قابلیت تکنیکی ارزیابی کردند. بعد از اینکه خواسته شده بود که آثار “هم براساس واقعیت طراحی شوند و هم زیبا باشند”، داوران روی پاسخ های عمومی نیز، هم برای دیزاین و هم توانایی تیم ها برای ساخت آن حساب کردند.

ساختار هوشمند

وزیر انرژی، تیر برق Tشکل را به عنوان “طرحی خلاق که ساده، کلاسیک و عملکردی است” مورد تحسین قرار داد. او اضافه کرد: “ساختار هوشمند آن نیز به این معناست که از تیرهای حاضر کوتاه تر و کوچک تر و در نتیجه کمتر سرزده به نظر می رسد.” در انگلستان بیش از ۸۸۰۰۰ تیر برق وجود دارد که تا ۴۰۰۰۰۰ ولت برق را در هزاران مایل حمل می کنند.

اکثر آنها حدود ۵۰ متر بلندی و ۳۰ تن وزن دارند ولی شرکت Bystrup می گوید که تیر برق T شکل ۲۰ تنی ارتفاع فقط ۳۲ متر را دارد.



منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب معدنی

همایش و مسابقه ملی طراحی و مدلسازی تجهیزات روشنایی محیطی با استفاده از بطریهای آب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *