خانه / اخبار / برنده مسابقه طراحی دستگیره در خط تولید – Twitty

برنده مسابقه طراحی دستگیره در خط تولید – Twitty

سال گذشته میلادی، سایت های طراحی برندگان مسابقه طراحی دستگیره درب که با همکاری Colombo Design انجام گرقته بود، معرفی کردند.


در میان چهار برگزیده نهایی این مسابقه، طراح ژاپنی Tomo Kimura با ارائه طرح “Twitts” توانست جایگاه اول را در بخش طراحی آزاد به خود اختصاص دهد. این طرح در آن زمان بسیار مورد تقدیر قرار گرفت و قرار شد که موسسه Colombo طی هماهنگی هایی آن را در خط تولید قرار دهد.


این طرح که بصورت خیلی اتفاقی هنگامی که طراح پشت میز کار خود مشغول طراحی بود و تعدادی پرنده را در خارج پنجره مشاهد کرد، به ذهنش رسید، شامل یک بنده استوانه ای شکل است که یک فرم نقاشی گونه یک پرنده ی بر روی شاخه نشسته ، بر روی آن قرار گرفته است.


بخش اصلی و کارکرد گرایانه ی این طرح قسمت دم پرنده است که محل قرار گیری دست کاربر است و این بخش به نحو بسیاری مطلوبی در ساختار طرح حل شده است. فرم کارکردگرایانه و بسیار سیال و پویای این طرح باعث شده که یک هویت خاصی به طرح یک دستگیره که عملاً بی احساس است داده شود.


این طرح به عنوان نمونه به روش ریخته گری ساخته شده که در نهایت پس از پولیش بخش پرنده به ساختار استوانه ای شکل وصل می گردد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *