خانه / مقالات / عوامل تاثیرگذار در طراحی خدمات مبتنی بر توزیع کالا

عوامل تاثیرگذار در طراحی خدمات مبتنی بر توزیع کالا

مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی طراحی خدمات| www.iransdc.ir
نوع پذیرش مقاله: پوستر

برای مشاهده گزارش کامل کنفرانس از این لینک استفاده کنید.

بررسی عوامل تاثیرگذار در طراحی خدمات مبتنی بر توزیع کالا : بررسی موردی عرضه‌ی آنلاین نان سنتی در شمال تهران

سید شهاب حشمت دهکردی، نسرین مقدم، بهاره جلال زاده مقدم شهری
دانشجوی ارشد طراحی صنعتی دانشگاه تهران، استادیار رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران، مدرس مدعو دانشگاه تهران

 

چکیده

این مقاله به عواملی که در شکل‌گیری و تاثیرگذاری یک مجموعه طراحی خدمات نقش دارند می‌پردازد. طراحی خدمات یکی از موج‌های فراگیر طراحی در دنیای امروز است و بخشی از فعالیت‌های جامعه طراحان صنعتی در ایران را نیز به خود اختصاص داده است. از این رو، تبیین و تدوین عواملی که در راه‌اندازی موفق یک خدمت مبتنی بر کالا می‌تواند اثرگذار باشد اهمیت می‌یابد. این تحقیق با کمک روش‌های مطالعه موردی و مشاهده مشارکتی چگونگی عملکردها در ارایه یک خدمت را مورد بررسی قرار می‌دهد و تجربیات دست اول و منحصر به فرد از راه اندازی و طراحی خدمات را به اشتراک می‌گذارد. مورد مطالعه عرضه نان سنتی به عنوان یک کالای تند مصرف در شمال تهران انتخاب گردیده که راه اندازی و شرکت در اجرای طرح به مدت شش ماه توسط یکی از نویسندگان این تحقیق صورت گرفته است. در روند تحقیق با ذکر مثال و شواهد به لیستی از عوامل دست می یابیم که می تواند برای طراحان حائز اهمیت باشد. این عوامل عبارتند از جامعیت، جمع‌آوری اطلاعات، چیدمان مراحل، مشارکت خلاقانه و کاربرمحوری. به علاوه، یکی دیگر از نتایج تحقیق توجه به طراحی اپلیکیشن موبایل در ارائه خدمات است که به طور خاص در این مقاله مورد مطالعه قرار گرفته است. از آن جا که با به اوج رسیدن تکنولوژی همگانی توسط گوشی‌های موبایل و امکاناتی که این وسایل در اختیار کاربران و کسب و کارها گذاشته‌اند، طراحی اپلیکیشن های موبایل در اکثر کسب و کارها و طراحی خدمات رونق یافته است و توجه به طراحی در این زمینه می تواند در کنار عوامل ذکر شده فوق موفقیت طرح خدمت را تضمین کند.

مشاهده این مطلب برای اعضای سایت امکان پذیر می باشد

مشاهده این محتوا فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است . برای مشاهده این مطلب با استفاده از لینک در سایت وارد شده و یا با استفاده از لینکRegister در سایت ثبت نام نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش نشست خبری سومین دوسالانه طراحان بسته بندی ایران

نشست خبری سومین دوسالانه طراحان بسته بندی ایران صبح روز ۲۵ آذر در سالن استاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *