خانه / اخبار تصویری / بازطراحی موتورسیکلت کلاسیک وسپا؛ موتوری برقی با ظاهری جدید

بازطراحی موتورسیکلت کلاسیک وسپا؛ موتوری برقی با ظاهری جدید

طراحی موتورسیکلت vespampère یک برداشت جدید از موتورسیکلت کلاسیک وسپا (مدل ۹۸ سی‌سی) می‌باشد که توسط طراح ایتالیایی، giulio iacchetti طراحی شده است. موتورسیکلتی با نشیمنگاهی خاص و موتوری الکتریکی.

آقای iacchetti موتورسیکلتی طراحی کرد که به نسخه‌ی سنتی و اصیل وسپا پایبند باشد ولی در عین حال بدنه‌ای باریک و اکولوژیک آن مناسب برای محیط‌های پرترافیک شهری طراحی شده است، برخلاف نسل های جدید که در طول سالیان سال سنگین‌تر شده اند، موتور vespampère شامل حذفیات فروانی بوده است و سبک‌تر شده است.

تمامی تنظیمات و کنترل‌ها از قبیل نمایشگر سرعت‌سنج، آمپر سوخت، چراغ‌ها و … توسط اپلیکیشنی که بر روی گوشی هوشمند نصب می‌شود به صورت بی‌سیم کنترل می‌شود، همچنین بر روی فرمان موتور قسمتی برای قرارگیری گوشی هوشمند تعبیه شده است. بدلیل آنکه موتور برقی می‌باشد نسبت به موتورهای بنزینی فضای کمتری اشغال شده است.

موتور وسپا
آینه‌های باریک عقب، دارای چراغ راهنما هستند.

موتور وسپا
گوشی هوشمند بوسیله سیستم الکتریکی موتور شارژ می‌شود و به لطف یک کاور شفاف که بر روی گوشی قرار می‎گیرد، گوشی ضد آب می‌شود.

موتور وسپا
با استفاده از چراغ LED فضای کافی برای قرار گیری اسمارت‌فون بوجود می‌آید. (چراغ های قدیمی، بصورت یک حجم قطره‌ای شکل بودند که فضای زیادی رو اشغال میکردند.)

موتور وسپا
اولین طرح نیم‌رخ با الهام از موتور وسپا ۹۸

موتور وسپا
اسکچ‌ها و پروتوتایپ

موتور وسپا
طرح‌های اولیه آینه‌‌های بغل

 

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

یک دیدگاه

  1. وسپای دوست داشتنی، به نظر من یکی از زیبا ترین طراحی های موتور، از آن وسپا هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *