خانه / اخبار / باتری های هیبریدی شارژ شونده

باتری های هیبریدی شارژ شونده

ترجمه شده توسط: فرزانه نعمتی

محققان georgia tech باتری خود به خود شارژ شونده ای ساخته اند که مستقیما انرژی مکانیکی را به انرژی شیمیایی تبدیل کرده و آن را ذخیره می کند تا به صورت جریان الکتریکی آزاد شود. سلول جدید ذخیره- مولد هیبری، در مقایسه با سیستم هایی که از باتری ها و مولدهای جداگانه استفاده می کنند، مرحله شارژ کردن باتری را حذف کرده وبه طور موثرتری از انرژی مکانیکی بهره می گیرد. این سیستم، یک غشاء فیزیوالکتریک است (شارژی که در مواد جامد خاص تجمع می کند) که به هنگام تغییر شکل غشاء به واسطه فشار، یونهای لیتیم را از یک طرف سلول به طرف دیگرحرکت می دهد. یونهای لیتیمی که از طریق غشاء پلاریزه و به واسطه پتانسیل فیزوالکتریک حرکت کردند، با استفاده از فرایند الکترو شیمیایی، مستقیما به صورت انرژی شیمیایی ذخیره می شوند.


در صورتی که این نوع باتری در پاشنه کفش فردی که مشغول پیاده روی ست قرار گیرد و این نیروی فشاری مهار شود، باتری برقی می تواند جریان برق کافی برای یک ماشین حساب فراهم کند. با انجام یک سری تحقیقات می توان ازاین فرایند در زمینه نظامی برای شارژ تجهیزات یا در برنامه ریزی های شهرهای پایدار، برای بهره برداری از حرکات مکانیکی و لرزشی استفاده کرد.


این باتری شامل کاتدی از جنس اکسید لیتیم- کبالت و آندی از جنس نانو تیوبهای دی اکسید تیتانیوم است که روی پوسته تیتانیوم شکل می گیرند؛ این تکنولوژی جدید، از دو الکترودی که توسط پوسته pvdf غشاء جدا شدند، استفاده کرده و هنگامی که تحت فشارقرا بگیرد، شارژ فیزو الکتریک تولید می کند. هنگامی که باتری به صورت مکانیکی تحت فشار فرار گیرد، پوسته pvdf شارژی تولید می کند که یونهای لیتیم را ازطرف کاتد به آند حرکت می دهد.سپس انرژی به صورت اکسید لیتیم- تیتانیوم ذخیره می شود.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *